جایگزینی کودهای آلی به جای شیمیایی در مزارع بهبهان

خورنا: رئیس اداره جهاد کشاورزی بهبهان از جایگزین کردن کودهای آلی به جای کودهای شیمیایی در مزارع و اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

سید محمدرضا محسنی اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در نظر داریم کودهای آلی را به جای کودهای شیمیایی در مزارع و اراضی کشاورزی این شهرستان جایگزین کرده و به کار ببریم.

وی با بیان اینکه با این روند می‌توان بسیاری از بیماری‌هایی که از مواد شیمیایی این کودها به محصولات کشاورزی انتقال داده می‌شود را کاهش داد اضافه کرد: در همین راستا با برگزاری دوره‌های ویژه آموزشی استفاده از کودهای آلی و کمپوست، اداره جهاد کشاورزی این شهرستان همه تلاش خود را به کار بسته است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی بهبهان با بیان اینکه عمده محصولات کشاورزی این شهرستان خرماست تصریح کرد: هر ساله حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار خرما از نخیلات بهبهان برداشت می‌شود که این روند بخش کشاورزی را بسیار توسعه داده است و نیاز بسیاری از مناطق دیگر را نیز تامین می‌کند.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه عمده درآمد مردم این شهرستان به کشاورزی اختصاص دارد انتظار می‌رود مسئولان استانی سرمایه‌گذاری ویژه‌تری در این زمینه در شهرستان اجرایی کنند تا هر چه بیشتر توسعه بخش کشاورزی رقم بخورد.

محسنی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در نخیلات این شهرستان کشت ارگانیک در مورد محصول خرما به ۱۰۰ درصد رسیده است که این روند باعث شده تا کشاورزان برتر در این زمینه را مورد تشویق قرار دهیم و آنها را برای تداوم تولید محصولات ارگانیک در دیگر زمینه‌ها و محصولات نیز ترغیب کنیم.

وی گفت: با توجه به ظرفیت بسیار خوب آب کشاورزی مشکلی در این خصوص نداریم و در صورت بروز چنین مشکلاتی با همکاری جهاد کشاورزی سریعاً بهبود وضعیت را رقم خواهیم زد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی بهبهان در پایان خاطرنشان کرد: افزایش تولید محصولات کشاورزی از اولویت‌های این اداره است و در این زمینه با همکاری متقابل با کشاورزان تاکنون به نتایج خوب و قابل قبولی رسیده‌ایم.