شهردار بندر امام خمینی: صنایع پتروشیمی ملزم به پرداخت هزینه‌های تأمین امنیت شهری شود

خورنا: شهردار بندر امام خمینی (ره) گفت: باید برای امنیت، همانند آلایندگی‌ها که به جامعه شهری آسیب می‌رساند صنایع پتروشیمی ملزم به پرداخت عوارض شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، علی گلمرادی ظهر امروز در بازدید از فرماندهی نیروی انتظامی بخش بندر امام و کلانتری ۱۳ این شهر که مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی صورت گرفت، اظهار کرد: پیچیده‌ترین نوع امنیت، مقوله امنیت در مبحث شهری است.

وی ادامه داد: این مسئله به دلیل تنوع رفتارهای اجتماعی و سلایق مختلفی است که در سطح شهر وجود دارد و تأمین امنیت در مبحث شهری نیاز به توانمندی ویژه‌ای دارد که خوشبختانه نیروی انتظامی منطقه توانسته با تدابیر لازم از عهده کار برآید.

شهردار بندر امام خمینی (ره) با بیان اینکه بین امنیت و امکانات و ظرفیت‌های شهری رابطه مستقیم وجود دارد، تصریح کرد: هر شهری که استعدادها و ظرفیت‌های بیشتری دارد مقوله امنیت نیز بیشتر مورد تهدید واقع می‌شود.

گلمرادی با تأکید بر اینکه بین شهروند و شهرنشین تفاوت اساسی وجود دارد، اذعان داشت: شهروند کسی است که وابستگی و تعلق به شهر دارد و این حس وابستگی ایجاب می‌کند که نسبت به امکانات و فضا و امنیت شهری حساس بوده و احساس مسئولیت کند.

وی خاطرنشان کرد: اما برای شهرنشین این مسائل مصداق ندارد چرا که شهرنشین کسی است که در یک مقطع زمانی زندگی و نیازهای خود را تأمین کرده و آن حس وابستگی در وی وجود ندارد.

شهردار بندر امام خمینی (ره) با بیان اینکه در شهرهای صنعتی و بندری حس شهروندی بسیار کمرنگ است، ادامه داد: به دلیل وجود بندر و صنایع متعدد پتروشیمی و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته حدود ۳۰ درصد از جامعه شهروندی بندر امام خمینی (ره) شهرنشین هستند.

گلمرادی افزود: این به معنی آن است که حدود ۳۰ هزار شهرنشین وجود دارد که همین مسئله کار را بسیار سخت و دشوار می‌کند.

وی بر انجام یک کار مطالعاتی قوی تأکید کرد و گفت: باید در مبحث و مقوله امنیت یک کار کارشناسی و مطالعاتی بسیار قوی انجام شود و در مورد خسارت‌هایی که به واسطه جامعه شهرنشینی نشأت گرفته از وجود صنایع وارد می‌شود، آمار و ارقامی به دست بیاید.

شهردار بندر امام خمینی (ره) تأکید کرد: باید بر اساس این آمار و ارقام، صنایع پتروشیمی نسبت به پرداخت عوارض تأمین امنیت که همانند آلایندگی‌ها به جامعه شهری آسیب می‌رساند، ملزم شود.