نماینده ولی فقیه در استان: ساخت پارکینگ از ملزومات شهر اهواز است

خورنا: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: ساخت پارکینگ را از ملزومات شهر اهواز است.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در حاشیه نشست با اعضای شورای اسلامی شهر اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: عملکرد شهردار سابق اهواز به ویژه در مناطق محروم و حاشیه نشین قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در۲۰ سال گذشته کمتر به مناطق حاشیه نشین همچون ملاشیه، عین دو و کوی علوی رسیدگی شد اما در دو سال اخیر توجه بسیاری به این مناطق شد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به توزیع عادلانه خدمات شهری در اهواز اشاره کرد و افزود: خدمات شهری باید در سطح اهواز فراگیر باشد طوری که مردم احساس کنند که به آن‌ها خدمت می‌شود.

وی در ادامه به مقایسه فضای شهری جنوب و شمال تهران اشاره کرد و افزود: امروز جنوب تهران به قدری مجلل است که شهروندان به خود اجازه نمی‌دهند معترض باشند و عدم امکانات در جنوب تهران احساس نمی‌شود.

جزایری با اشاره به اینکه در اصفهان، مشهد و تبریز به لحاظ عمرانی به مراتب کار صورت گرفته است افزود: البته در اهواز اقدامات خوبی از جمله ساحل سازی انجام شده است، زمانی ساحل کارون وحشتناک‌ترین جای اهواز بود و کسی جرات نمی‌کرد به رودخانه نزدیک شود اما امروز شاهد حضور خانواده‌ها در کنار ساحل هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه امروز از کوت عبدالله تا زرگان، جاده ساحلی صورت گرفته است افزود: این اقدام بسیار خوبی بوده که از زمان استانداری آقای مقیمی آغاز و امروز به سرانجام مقصود رسیده است البته به مراتب باید کارهای بهتری در سطح شهر اهواز انجام شود.

وی به طرح خودکفایی شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها باید درآمدزا باشند نه اینکه متکی به عوارض شهروندان باشند.

جزایری ادامه داد: مرغوب‌ترین نقاط شهر‌هایی همچون بغداد و اماره که رودخانه از وسط شهرشان عبور می‌کند ساحل آن شهر‌ها است پس ما نیز باید به سواحل کارون اهمیت بیشتری دهیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با هدف زیباسازی و درآمدزایی پیشنهاد ساحل سازی را دادم که امروز اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است، گفت: شهرداری می‌تواند از طریق بخش خصوصی زمین‌های ساحل کارون را به فروش رساند تا موجب درآمد زایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خطاب به اعضای شورا شهر افزود: امروز ثروت استان در اختیار شما است پس می‌طلبد که علم و تخصص خود را در راستای عمران و آبادی شهر به کار بگیرید.

وی ساخت پارکینگ را از دیگر ملزومات شهر اهواز عنوان کرد و گفت: ساختمان‌هایی در اهواز وجود دارد که متعلق به دوران شیخ خزعل بوده که نزدیک به ۸۰ سال از عمر آن‌ها می‌گذرد و بدون استفاده مانده‌اند که این زمین‌ها در واقع باید در اختیار شهرداری قرار گیرد.