ظرفیت‌های گردشگری دزفول را نمی‌بینند؟

خورنا: عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی دزفول گفت: ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی دزفول در سازمان میراث کشور ناشناخته مانده است.

محمد آذرکیش اظهار کرد: شهرستان دزفول در شمال استان خوزستان در ابعاد مختلف تاریخی، زیارتی، طبیعی و مکان‌های تفریحی ظرفیت‌های بسیاری را در خصوص گردشگری دارا است که متاسفانه به دلیل نبود معرفی صحیح در حدی که شایسته آن است از این قابلیت‌ها استفاده نشده است.

وی افزود: با وجودی که برخی از ویژگی‌های دزفول در کشور کم‌نظیر هستند و می‌توانند به عنوان نمادهای ملی و ارزش‌های ایرانی در کنار سایر ویژگی‌های برجسته گردشگری طرح شوند اما هیچ گاه توجه ویژه‌ای به آنها نشده است.

او توضیح داد: از ویژگی‌های مهم دزفول می‌توان به پل باستانی دزفول به عنوان قدیمی‌ترین پل استوار جهان، مسجد جامع دزفول به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مساجد جامع ایران مربوط به قرون اولیه اسلامی، بافت تاریخی دزفول به عنوان یکی از معدود بافت‌های سنتی که دارای سبک خاص معماری است و به عنوان موزه آجری ایران مطرح است، آبشار شوی دزفول به عنوان بزرگ‌ترین آبشار خاورمیانه، رود دز به عنوان یکی از زلال‌ترین و پرآب‌ترین رودهای کشور، کوه سالن دزفول با وجود جاذبه‌های کم نظیر طبیعی نظیر سیاه چاله، دشت لاله‌های واژگون و غارها و چشمه‌ها، پارک ملی دز به عنوان تنها بازمانده جنگل‌های نیمه گرمسیری کشور، آرامگاه یعقوب لیث صفاری به عنوان مقبره احیاکننده زبان فارسی و نخستین شهریار ایرانی پس از اسلام، تفریح‌گاه ساحلی دز (علی کله) به عنوان محبوب‌ترین تفریح‌گاه استان و بسیاری جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مهم گردشگری اشاره کرد که جای این ویژگی‌ها در بسیاری از سایت‌های گردشگری کشور خالی است.

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی دزفول بیان کرد: با بررسی سایت میراث فرهنگی کشور به عنوان متولی امور گردشگری که باید شناخت کافی از قابلیت‌های مهم داشته باشد و برای توسعه و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها برنامه داشته باشد با کمال تاسف شاهد این هستیم که هیچ اثری از معرفی آثار یافت نمی‌شود یا در حد معرفی یک و ۲ اثر به صورت ناقص محدود می‌شود.

او ادامه داد: شهرستان دزفول با داشتن تنوع بسیاری از جاذبه‌های گردشگری می‌تواند در همه سال پذیرای گردشگرانی از سراسر کشور باشد که به دلیل همین ضعف آگاهی سازمان میراث فرهنگی کشور در سطح ملی بسیار گمنام و ناشناخته مانده است و فرصت توسعه شمال خوزستان از جنبه‌های گردشگری که یکی از سالم‌ترین راه‌های توسعه هر منطقه‌ای است سال‌ها است که با بی‌توجهی مسؤولان در سطح کشوری روبه‌رو است.

آذرکیش ابراز امیدواری کرد: با روی کار آمدن دولت جدید توجه ویژه‌ای به قابلیت‌های شمال خوزستان بشود تا این منطقه از کشور نیز همانند بسیاری از نقاط دیگر با حرکت پرشتاب‌تری گام‌های توسعه را بردارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ergwrg ازآقای مهندس پاپی زاده کمال تشکر را داریم برادر عزیز به فکر سردشت بیشتر باش دیروز بر اثربارندگی ونیمه تمام ماندن پل سردشت که منجربه قطع ارتباطی بادزفول شده ونبود امکانات وکادر پزشکی زایمان خانمی28ساله که اورژانسی بود به شهرستان گتونداعزام شد تو رو خدا پیگیرمشکلات سردشت باشید باتشکر از مهندس