۳۱ درصد مدارس زیدون هوشمند هستند

خورنا: رئیس آموزش و پرورش زیدون گفت: با همکاری خیرین و مردم زیدون ۳۱ درصد از مدارس بخش زیدون هوشمند هستند.

ولی شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در بهبهان اظهار کرد: با همکاری مردم و خیرین زیدون و مسئولان شهر سردشت و شهرستان بهبهان و همچنین با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این مدارس هوشمند شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش زیدون ادامه داد: تاکنون از مجموع ۵۸ مدرسه کلاس موجود در بخش زیدون ۲۱ کلاس درسی هوشمند و مجهز شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کتاب کار و فناوری در پایه ششم ابتدایی همه پایه‌های مستقل شهری و روستایی در سال تحصیلی ۹۱ و ۹۲ مجهز به سیستم هوشمند شدند و برای مدارس چند پایه با راه‌اندازی کارگاه سیار کامپیوتر این امر محقق شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش زیدون از راه اندازی کارگاه سیار اتوبوس هوشمند برای مدارس روستایی در سال گذشته خبر داد و افزود: با این حرکت جهادی اکثر مدارس با برنامه‌ریزی از این کارگاه هوشمند استفاده می‌کنند.

شهبازی خاطرنشان‌ کرد: با توجه به تاکید وزارت آموزش و پرورش مبنی بر هوشمندسازی مدارس و نقش به‌سزای استفاده از کامپیوتر در امر تدریس از اولیا و خیرین و مسئولان برای ارتقای سطح آموزش و پرورش تلاش مضاعف کنند.

وی با اشاره به نقش مردم و خیرین در کمک به هوشمندسازی مدارس افزود: نیاز کنونی مدارس زیدون به ۲۰ کامپیوتر و ۲۰ پرژوکتور وهوشمندسازی است تا کلاس‌ها و مدارس بیشتری از این سیستم استفاده کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش زیدون تصریح کرد: مدارس هوشمند واقعی مدارسی هستند که آموزش در آن هوشمند شده و نیاز کنونی جامعه را بر اساس معیارهای امروزی برطرف کند.

وی خاطرنشان‌ کرد: هوشمندسازی مدارس در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و باید  اکثر مدارس از این فناوری نوین برخوردار شده و آموزش با کیفیت بهتری به دانش آموزان ارائه شود.

شهبازی در پایان گفت: استفاده از فناوری نوین در تدریس سبب ارتقای کیفیت آموخته‌های دانش آموزان خواهد شد.