فستیوال دختران بی حجاب در تهران +تصاویر

خورنا: در یک بررسی رفتاری، ۷۵ درصد کسانی که از پوشاک زننده استفاده می‌کنند، دچار سندروم خودنمایی هستند

مسئله این است؛ «ساپورت»!

پرسش کلیدی این روزهای فعالین اجتماعی این است که این پوشش خاص چگونه سر از خیابان های تهران درآورده است. دکتر ابهری آسیب شناس شهیر اجتماعی پاسخ های جالبی در این خصوص می دهد.

http://media.jamnews.ir/larg1/1392/07/05/IMG18594507.JPG
در این خصوص دکتر مجید ابهری با بیان اینکه تغییر پوشش افراد به علت تغییر سبک زندگی آنهاست گفت: متاسفانه بعضی از بانوان و دختران جوان، تحت تاثیر سریال ها و فیلم های ماهواره ای و بعضی دیگر فقط براساس تقلید اقدام به استفاده از پوشاک می نمایند که باعث توهین به مقام زن است.

http://media.jamnews.ir/larg1/1392/07/05/IMG18594732.JPG

وی در ادامه افزود: نود درصد از این افراد فلسفه این نوع پوشاک را نمی دانند و فقط برای عقب نماندن از قافله به اصطلاح امروزی ها دست به حرکاتی می زند که باعث بروز ناهنجاری های رفتاری می گردد. بعضی از بانوان تصور می کنند که با اینگونه پوشاک زیباتر می شوند درحالیکه نه تنها البسه یاد شده زیبایی به همراه نمی آورد بلکه ابزاری برای تحریک دیگران می شود.

http://media.jamnews.ir/larg1/1392/07/05/IMG18594573.JPG

ابهری همچنین با اشاره به بیماری سندروم خودنمایی در این افراد اظهار داشت: در یک بررسی رفتاری، ۷۵ درصد از کسانی که از پوشاک زننده استفاده می کنند دچار سندروم خودنمایی هستند. این ناهنجاری یکی از علل خودنمایی به افرادی که دارای آن می باشند با جلب توجه دیگران و نگاه های آنها و احساس رضایت می نمایند درروانشناسی به این سندروم هیستوروم یونیک گفته می شود که جوزدگی و خروج از رفتارهای منطقی نیز بر همین علت استوار می باشد.

http://media.jamnews.ir/larg1/1392/07/05/IMG18594619.JPG

این کارشناس مسائل اجتماعی کشور یادآور شد: ساپورت های که اخیرا وارد کشور شده فقط برای سالنهای رقص و باله می تواند مورد استفاده قرار می گیرد نه در خیابان ها و معابر. در این صورت است که تحریکات جنسی باعث بروز رفتارهای غیر منطقی و قانون شکنانه می گردد.

http://media.jamnews.ir/larg1/1392/07/05/IMG18594677.JPG
ابهری در بخش پایانی اظهارات خود گفت: متاسفانه در ده سال گذشته سازمان ها و نهادهای فرهنگی دچار سیاست زدگی شده و به این گونه مسائل توجه چندانی ننموده اند. مقابله با پوشاک غیر متعارف فقط نباید به عهده نیروی انتظامی باشد بلکه باید از تولید و ورود آنها جلوگیری شود. ما دچار پرکاری فرهنگی بیرونی و کم کاری فرهنگی درونی شده ایم. فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی یکی از اصلی ترین ابزار پیشگیری و مقابله می باشد. ارائه پوشاک برا اساس موازین اسلامی و درچارچوب مطلوب جوانان می تواند مقابله عملی با این گونه پوشاک می کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد وقتی شخصیت،ملیت،تاریخ و گذشته ایرانی رو ازش میگیری و به بهونه اسلام به سمت فرهنگ عربی میکشونیش، اون هم به خودش حق انتخاب میده و اتفاقا از بین بد و بدتر، بد رو انتخاب می کنه ;)
  • آزادی آقا آزادی یعنی دخالت نکردن در امور و زندگی خصوصی دیگران؛ به اینا چه که ساپورت چه ایرادی داره؛ خود اشخاص عقل دارن نیاز نیست کسی واسشون تصمیم بگیره
  • آشنا هر چی می خوایم جیزی نگیم انگار نمی شه این ویروس بد حجابی که برا دخترا مشکل ایجاد نمی کنه درد سرش برامردای مجرده محمد بدون حجاب قبل از اسلام توایران بوده وعربها قبل از اسلام حجاب نداشتن آزادی توهم بدون چهار دیواری اختیاری توخونه لخت باشن نه نه توجامعه