تکذیب شایعه وجود قرص سرماخوردگی مرگبار

خورنا: مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی اهواز از تکذیب شایعه وجود قرص سرماخوردگی مرگ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اهواز، حسین برزگر گفت: اخیراً پیامک‌های مشکوک توسط افراد سودجو با هدف تشویش اذهان عمومی برای هم استانی‌های خوزستانی و بعضاً برخی استان‌های دیگر کشور مبنی بر وجود قرص سرماخوردگی حاوی باکلوفن که منجر به مرگ و به کما رفتن چند نفر شده است ارسال شده که سازمان غذا و داروی کشور با پیگیری این قضیه بر شایعه بودن این پیامک تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق استعلامی که از همه بیمارستان‌های استان و سازمان غذا و داروی کشور صورت گرفته تا این لحظه هیچ موردی مبنی بر صحت وجود چنین قرصی و یا حتی مرگ و به کما رفتن افراد مشاهده نشده است.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر این‌که هیچ فرآورده سرماخوردگی حاوی باکلوفن وجود ندارد، تصریح کرد: مصرف داروی باکلوفن که به عنوان شل کننده عضله کاربرد دارد چنین عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان این‌که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی مربوطه با افرادی که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند، برخورد خواهند کرد، افزود: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تکذیب این شایعه از مردم شریف می‌خواهد هرگونه اطلاع‌یابی در زمینه محصولات دارویی و غذایی را از طریق رسانه‌های جمعی و یا ارگان‌های ذیصلاح استعلام و به شایعات این‌چنینی توجه نکنند.