حفاری‌های فاضلاب آبادانی‌ها را آزار می‌دهد / مشکلات مردم دغدغه شوراست

خورنا: عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت: حفاری‌های آب و فاضلاب در این شهر، مردم را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است که امید می‌رود با همکاری شهرداری آنها را رفع کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، حمید عیدانی تخصص ارشد برنامه‌ریزی و تحلیل سیستم‌ها، دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی بین‌الملل و  عضو شورای اسلامی شهر آبادان است که در دوره چهارم منتخب مردم قرار گرفته است. در جلسات متعددی که در خصوص انتخاب شهردار آبادان برگزار شد؛ وی همواره یکی از منتقدان گزینه‌های مدیریت شهرداری بود و ایده و نظرات بسیار خوبی در این زمینه مطرح کرد. پس از ابقای محمودرضا شیرازی به عنوان شهردار آبادان وی نظراتی برای پیشبرد اهداف متعالی شورا و شهرداری ارائه کرد که در همین راستا خبرنگار فارس با وی گفت‌وگوی مختصری انجام داده که ماحصل آن چنین است.

گفتنی‌ است اعضای شورای شهر آبادان در مجموع ۱۳ نفر هستند که شهردار ابقا شده با حداکثر آرای ۹ نفره موافق و چهار مخالف انتخاب و مجددا معرفی شد.

*فارس: از شهرداری و انتخاباتی که در این زمینه برگزار شد برایمان بگوئید…

*عیدانی: به نظر من محمودرضا شیرازی بهترین انتخاب برای تصدی شهرداری آبادان بود به این دلیل که مسائل و مشکلات شهر را به خوبی می‌شناسد اما با توجه به اینکه حجم کار بسیار بالاست ما به شیوه‌ای منتقدانه به بحث انتخاب شهردار نگاه کردیم که شهردار بداند که دغدغه شورا این است که مشکلات مردم باید حل شود، به ویژه در نواحی محروم و حواشی شهر که مردم از حداقل امکانات هم بهره مند نیستند. انتظار داریم کار بنیادی صورت پذیرد چون مخاطب مردم، ما هستیم و مرتبا از شورائیان می‌خواهند که به این مشکلات و کم و کاستی‌ها توجه شود.

*فارس: انتظاراتتان از شهردار چیست؟

*عیدانی: آنچه که برای من بسیار مهم است و همواره دنبال آن هستم این است که می‌خواهم شهردار آبادان برنامه محور باشد و مقید به برنامه. یعنی آن تعهدی که شهردار به ما می‌دهد ارائه یک جدول زمان بندی از همه برنامه‌هایی ست که قرار است در طول چهار سال انجام دهد. کار اجرا وظیفه شهردار است و کار نظارت و مشاوره وظیفه شورای شهر. من اعتقاد دارم شهردار در کنار شورای شهر می‌تواند کار خود را به طور کامل انجام دهد زیرا این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هیچ کدام به تنهایی قادر نیستند کاری از پیش ببرند و این مسیر را طی کنند. امیدوارم در یک جو سازنده بتوان با همفکری هم یک برنامه کاملا اجرایی و مدون برای آبادان تهیه کرد و با توجه به اولویت‌بندی شورای شهر، زمان‌بندی این برنامه را بر عهده شهردار خواهیم گذاشت تا با اقتدار کامل و با پشتوانه همه اعضای شهر بتواند برنامه‌های خود را اجرایی کند.

*فارس: آینده شورای شهر آبادان را چگونه ترسیم کنید؟

*عیدانی: فکر می‌کنم که نباید نگران اختلاف سلیقه‌ها و اختلاف نظرها باشیم. به اعتقادم باید هدف گذاری کنیم زیرا اگر هدفمان مشترک باشد با وجود اینکه راه رسیدن به هدفمان متفاوت است اما رسیدن به هدف مدنظر خواهد بود. در نهایت دغدغه همه اعضای شورای شهر این است که بتوانیم به مردم خدمت کنیم و مشکلات آنان را برطرف کنیم پس این همگرایی مطمئنا ایجاد خواهد شد. من اعتقادی به واگرایی ندارم زیرا انتخاب شهردار باید انجام می‌شد که شد و اعضای شورا چهار سال باید در کنار یکدیگر کار کنند و چون اعضای یک خانواده باید همیشه صمیمی و حامی هم باشند. نباید به دنبال حواشی باشیم. اگر خدای ناکرده به هر کدام از اعضا آسیبی وارد شود به خانواده شورا آسیب وارد می‌شود و ما سعی می‌کنیم با وجود اینکه محمودرضا شیرازی شهردار آبادان شده و در ارائه کارهای مثبت به وی کمک کنیم و همواره نظاره‌گر و منتقد نسبت به کارهایی که باید اتفاق بیفتد باشیم. اگر هم کاری خطا از هر کدام از اعضای شورا و یا مجموعه شهرداری صورت گیرد حتما تذکرات لازم باید داده شود تا در مسیر صحیح حرکت شود.

*فارس: نخستین و مهمترین گامی که می‌خواهید شهردار برای پیشرفت شهر بردارد چیست؟

*عیدانی: به اعتقاد من یک سری اقدامات و کارهاست که باید سریعا انجام شود به ویژه اینکه در سطح شهر شاهد حفاری‌های زیادی هستیم و کم کم به فصل پائیز و زمستان و بارندگی‌ها نزدیک می‌شویم که این مسئله ما و مردم را نگران مردم می‌کند. حفاری‌هایی که سازمان آب و فاضلاب انجام داده‌اند. انتظار دارم نخستین کاری که صورت می‌گیرد در خصوص تشکیل جلسه‌ای باشد که به وضعیت فاضلاب حتما رسیدگی شود. در مرحله دوم انتظار دارم بر اساس برنامه‌ای که شهردار به آن متعهد شده است و مکتوب به ما ارائه داده کارگروهی تشکیل دهیم و نسبت به آن برنامه به جمع بندی نهایی برسیم و بلافاصله به مردم اعلام کنیم که طی چهار سال آینده قرار است چنین برنامه‌هایی برای شهر انجام شود که هم مردم مطلع شوند، هم شهردار وظیفه خود را بداند و هم شورا بتوان به وظیفه قانونی خود که حمایت، نظارت و مشورت است عمل کند.

*فارس: نقش اصحاب رسانه را در پیشبرد اهداف پیش‌روی شورا و شهرداری چگونه ارزیابی می‌کنید و روی صحبتتان با آنها چه خواهد بود؟

*عیدانی: از چشمان بیدار جامعه بسیار تشکر می‌کنم که دائما عملکرد مسئولان را رصد می‌کنند. من احساس می‌کنم که هیچ مسئولی در راه خدمت کردن به مردم نباید آرام و قرار داشته باشد پس رسانه‌ها خیلی می‌توانند به ما کمک کنند تا مسئولان به وظایف قانونی خود عمل کنند و ما این مجموعه را در واقع دوستان و همراهان خود می‌دانیم. وظیفه ما نظارت است و رسانه‌ها هم به گونه‌ای بر اقدامات و عملکردها نظارت می‌کنند.

—————————

گفت‌وگو از: مریم خبازی

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920706000787#sthash.J9J05Y9Y.dpuf