معاون وزیر راه از تعیین بندر امام به عنوان هاب غلات خبر داد

خورنا: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: بمنظور استفاده از وضعیت موجود و ممتاز ایران برای واقع شدن در منطقه خاورمیانه و کریدور شمال ـ جنوب، شرق ـ غرب، توسعه ترانزیت رویکرد اصلی تجارت در کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، سید عطاءالله صدر عصر امروز در نشست با فعالان حوزه حمل و نقلی در اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد:‌ بندر امام خمینی بعد از بندر شهید رجایی از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است.

وی با اشاره به روند سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی گفت: تاکنون سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی(ره) به سمتی رفته است که سرمایه گذاران هم اپراتور هستند و هم صاحبان کالا محسوب می‌شوند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: در بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاران بیشتر نقش اپراتوری دارند، اما در بندر امام خمینی(ره) بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی صاحبان کالا نیز هستند.

صدر گفت: بندر امام خمینی(ره) در طرح جامع بنادر بزرگ کشور به عنوان هاب غلات در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: طرح جامع بنادر کشور به عنوان یک سند بالا دستی تعریف شده که در آن دو بندر در شمال و دو بندر در جنوب کشور به عنوان هاب منطقه‌ای پیش‌بینی شده‌اند و بقیه بنادر در درجه دوم قرار می‌گیرند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بندر شهید رجایی یکی از این بنادر است که به عنوان هاب کانتینری محسوب شده و بندر امام خمینی(ره) در زمینه کالاهای فله‌ای خصوصا غلات فعالیت می‌کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر لجستیکی کشورهای همسایه نقش‌آفرینی می‌کند زیرا شرایط  مناسب و فاصله کمی با این کشورها دارد.

صدر خاطرنشان کرد: بندر امام خمینی می‌تواند با توجه به وسعت پسکرانه خود که حدود ۱۱ هکتار است، نقش بسیار موثری در زمینه مرکز لجستیک کالا در کشور داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه توسعه ترانزیت رویکرد اصلی تجارت در کشور است باید از وضعیت موجود و ممتاز ایران برای واقع شدن در منطقه خاورمیانه و کریدور شمال ـ جنوب، شرق ـ غرب استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: بندر امام خمینی می‌تواند این نقش را به خوبی ایفا کرده  و بازارهای کشورهای همسایه حوزه آسیانه میانه شامل ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و ترکیه را به دست آورد.