رضایی: سوریه، حماس و حزب‌الله خط قرمز ایران

خورنا: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سوریه، حزب‌الله و حماس را خط قرمز ایران دانست و گفت: اجازه نخواهیم داد برای آنها مشکلی ایجاد شود زیرا آنها خط مقدم جهان اسلام در مقابل اسرائیل هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سوریه، حزب‌الله و حماس را خط قرمز ایران دانست و گفت: اجازه نخواهیم داد برای آنها مشکلی ایجاد شود زیرا آنها خط مقدم جهان اسلام در مقابل اسرائیل هستند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگوی زنده با شبکه المنار در پاسخ به سوالی درباره اتهام اخیر آمریکا علیه ایران گفت: مهم‌‌ترین عامل اتهام اخیر آمریکا به ایران، فرار از مشکلات بوجود آمده برای اسرائیل و دولت آمریکاست.

رضایی ضمن اشاره به بن‌بستی که امروز برای آمریکا و رژیم صهیونیستی بوجود آمده است، اظهار داشت: از بیداری اسلامی در کشورهای منطقه گرفته تا جنبش انسانی وال استریت و احتضار رژیم صهیونیستی، بن‌بستی را برای آنان بوجود آورده که می‌خواهند هرطور شده بن‌بست‌شکنی کنند.

وی ادامه داد: آنها برای خروج از این بن‌بست، توطئه جدیدی را علیه ایران طراحی کرده‌اند تا خودشان را نجات دهند اما امروز دولت و ملت‌های منطقه از اهداف این سناریو بخوبی آگاهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکایی‌ها با محوریت اسرائیل سناریوی جدیدی نوشتند، اظهار داشت: قصد آنها چالش بین ایران و عربستان است لذا تله‌ای طراحی شده که می‌خواهند دولت عربستان را در ماجرایی وارد کنند که به نفع آنها نخواهد بود.

رضایی با طرح این سوال که ما چه دشمنی با دولت عربستان داریم اظهار داشت: ما با عربستان دشمنی نداریم البته از رفتار دولت عربستان در بحرین، یمن و سوریه انتقاد داریم. توصیه ما به دولت عربستان این است که خودشان را برای اسرائیل و آمریکا هزینه نکنند و وارد ماجرایی که چارچوب آن روشن نیست نشوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد کرد: بهترین راه این است که عربستان و ایران و ترکیه دست در دست هم داده تا مسائلی را که برای جهان اسلام بوجود می‌آوردند چاره اندیشی کنند.

رضایی در پاسخ به سوالی درباره تحرک نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران گفت: با هر نوع حرکت علیه منافع ملی کشورمان از سوی دشمنان ملت ایران با عکس العمل شدید و بزرگ مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه سال‌هاست می‌گویند همه سناریوها روی میز ماست اظهار داشت: روی میزتان باشد چکار می‌توانید بکنید؟ از زمان بوش تاکنون همین حرف‌ها را می‌زدید.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ادامه داد: عکس‌العمل ما برای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها جدی است و آنها خوب می‌دانند با آنها چکار خواهیم کرد. البته ما پیش‌دستی نخواهیم کرد و متناسب با هر اقدامی خود را آماده کرده‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکایی‌ها یک الگوی رفتاری در منطقه پیدا کرده‌اند و تصمیم دارند این الگوی رفتاری را طی سال‌های آتی در پیش بگیرند.

وی ادامه داد: آنها نمی‌خواهند بگذارند که مصر، عربستان، ترکیه و ایران در کنار هم باشند و یک منطقه واحد اسلامی را شکل دهند. زیرا اتحاد این کشورها با منافع آمریکا سازگار نیست. لذا کشورهای منطقه باید کاملاً هوشیار باشند. نظر ما این است که یک اتحادیه منطقه‌ای بوجود آوریم ولی امریکا و اسرائیل مخالف این اتحادیه منطقه‌ای هستند.

این تحلیل‌گر مسائل نظامی در مورد حوادث منطقه تاکید کرد: تحرکات جدید منطقه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها قصد دارند ایران را منفعل کنند تا بتوانند به سوریه حمله کنند اما بدانند ملت‌های منطقه ساکت نمی‌نشینند و به صحنه می‌آیند.

رضایی تاکید کرد: سوریه، حزب‌الله و حماس خط قرمز ماست و اجازه نخواهیم داد برای آنها مشکلی ایجاد شود زیرا آنها خط مقدم جهان اسلام در مقابل اسرائیل هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به امریکایی‌ها توصیه می‌کنیم مسیری که انتخاب کرده‌اند را رها کنند رفتار آنها غیرعقلانی است و دکترین یک دست و ۵ هندوانه آمریکایی‌ها قطعا شکست خواهد خورد لذا بهتر است امور منطقه را به خود کشورهای منطقه واگذار کنند تا صلح و امنیت و توسعه بجای تنش و جنگ و درگیری جایگزین شود.

وی درباره مواضع دولت ترکیه در قبال تحولات منطقه گفت: دولت ترکیه با تناقض آشکاری مواجه است که از سویی می‌خواهد به آمریکا نزدیک و از طرف دیگر خواسته‌های مردم خود را پیگیری کند.

رضایی ادامه داد: متاسفانه آمریکایی‌ها راهی را به دولتمردان ترکیه نشان داده اند که به نفع ملت و دولت ترکیه نیست و این مسیری که پیش‌روی دولت ترکیه قرار داده‌‌اند تناقض منافع مردم ترکیه با آمریکا را حل نمی‌کند. دولت ترکیه اگر بخواهد خواسته‌های مردمش را دنبال کند باید راه دیگری را پیش بگیرد اگر بخواهد با امریکایی‌ها همکاری کند و خواسته مردم را عملی نکند با ناراحتی مردمش روبرو خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *