دستگاه سی.تی اسکن بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر راه‌اندازی شد

خورنا: رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: با خرید تجهیزات مورد نیاز دستگاه سی.تی.اسکن بیمارستان ولی‌عصر این شهرستان راه‌اندازی شد.

فرشید بهشتی اظهار کرد: دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی‌عصر خرمشهر به دلیل نبود قطعه‌ای سخت‌افزاری که تیوپ نام دارد یک سال بود که از فعالیت باز ایستاده بود.

وی افزود: تیوپ یک قطعه سخت‌افزاری است که عمر مفیدی دارد و پس از پایان عمر مفید آن باید تعویض شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر ادامه داد: در سال گذشته و به دلیل افزایش قیمت دلار امکان خرید این دستگاه برای بیمارستان خرمشهر فراهم نبود.

بهشتی تصریح‌کرد: خوشبختانه در سال‌جاری یکی از خیرین شهرستان هزینه خرید این قطعه را تقبل و با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیون تومان این قطعه خریداری شد.

وی اضافه‌کرد: علاوه بر آن شبکه بهداشت و درمان شهرستان با صرف اعتباری در حدود شش میلیون تومان اقدام به انجام مجدد زیرسازی‌های مربوط به دستگاه سی‌تی‌اسکن پیش از راه‌اندازی مجدد کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر خاطرنشان‌کرد: علاوه بر آن یک سیستم نرم‌افزاری نیز به دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی‌عصر خرمشهر متصل شد.

بهشتی افزود: این سیستم به‌گونه‌ای است که دیگر نیاز به ارائه عکس بیماران به صورت نگاتیوی وجود ندارد.

وی گفت: پس از انجام عمل سی‌تی‌اسکن برای بیماران همه عکس‌های گرفته شده از بیمار به صورت یک حلقه لوح فشرده در اختیار وی قرار می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر ادامه‌داد: همچنین این سیستم به اتاق آی‌سی‌یو نیز متصل و به محض گرفتن عکس از بیمار پزشک می‌تواند آن‌را مشاهد کند.

بهشتی افزود: راه‌اندازی این سیستم که به نام PACKX است با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیون تومان انجام شده است.