توده گرد و خاک در راه خوزستان

خورنا: سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان درباره حرکت توده گرد و خاک شدید به سوی خوزستان هشدار داد و گفت: این توده تشکیل شده و به سوی استان در حال حرکت است.
سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان درباره حرکت توده گرد و خاک شدید به سوی خوزستان هشدار داد و گفت: این توده تشکیل شده و به سوی استان در حال حرکت است.

نادر شفی‌خدایی اظهار کرد: توده هوایی شامل گرد و خاک در راه استان خوزستان است و به تدریج در ساعات آینده به استان وارد می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بررسی آخرین تصاویر ماهواره هواشناسی نشان‌دهنده شکل‌گیری توده هوای حاوی گردو غبار در شمال کشور عراق است که انتظار داریم طی اوایل وقت فردا با ورود به استان موجب کاهش دید افقی در بخش‌های از استان به ویژه مناطق شمال غربی و نیمه غربی استان شود.

شفی‌خدایی تاکید کرد: همانگونه که از نقشه‌های پیش‌بینی سطح زمین مشهود است با استقرار تدریجی زبانه پر فشار شمالی غربی بر روی استان مواجه هستیم که نتیجه آن افت محسوس دما از اواخر وقت امروز چهارشنبه به بعد و تداوم این وضعیت تا روزهای آینده خواهد بود.

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان افزود: آسمان استان صاف بعضا همراه با غبار محلی گاهی توام با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت هوای استان در ساعات آینده تاکید کرد: وضعیت هوا، صاف گاهی همراه با غبار محلی خواهد بود.

شفی‌خدایی با اشاره به وضعیت فشاری در استان و شرایط باد عنوان کرد: جهت باد، شمال غربی سرعت باد، ۱۰ تا۳۰ کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تاکید کرد: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۳۹.۶ و ایذه با ۱۴.۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان با اشاره به شرایط دمایی در شهرستان اهواز خاطر‌نشان کرد: حداکثر دمای اهواز به ۳۹ و حداقل به ۲۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.