مقام معظم رهبری: مبادا کسی با اظهارنظر، حرف و یا نوشته خود به دشمن کمک کند

خورنا: مقام معظم رهبری در هشتمین روز از سفر به استان کرمانشاه در جمع بسیار پُرشور “مردم کنگاور و شهرهای اطراف” با استناد به پیشرفت‌های ملت بزرگ ایران در سه دهه اخیر تأکید کردند: ملت عزیز ما که بخش‌های بسیار دشوار راه منتخب خود را، با افتخار و قدرت پشت سر گذشته، ضمن قانع نشدن به دستاوردهای خود، از این پس نیز با “وحدت و امید و استقامت”، همه مراحل پیش رو را با موفقیت طی خواهد کرد.

مقام معظم رهبری در هشتمین روز از سفر به استان کرمانشاه در جمع بسیار پُرشور “مردم کنگاور و شهرهای اطراف” با استناد به پیشرفت‌های ملت بزرگ ایران در سه دهه اخیر تأکید کردند: ملت عزیز ما که بخش‌های بسیار دشوار راه منتخب خود را، با افتخار و قدرت پشت سر گذشته، ضمن قانع نشدن به دستاوردهای خود، از این پس نیز با “وحدت و امید و استقامت”، همه مراحل پیش رو را با موفقیت طی خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از حضور بسیار گرم و محبت‌آمیز جوانان و مردان و زنان مؤمن کنگاور و شهرهای صحنه، سنقر، هرسین در ورزشگاه شهید قلی-وند کنگاور، اینگونه اجتماعات عظیم را مخصوص ایران و نشان‌دهنده مهر و محبت متقابل مردم و مسئولان خواندند.

ایشان روحیه شاداب، اعتماد به نفس، آمادگی برای کار و وفاداری به انقلاب را از ویژگی‌های بارز مردم این منطقه وسراسر کشوردانستند و افزودند: همین خصوصیات عزت‌آفرین، عبور انقلاب و نظام را از مراحل بسیار دشوار و پیچ‌های خطرناک تضمین کرده و خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر استقامت ملی و استمرار حرکت عمومی ملت بزرگوار ایران، قانع‌شدن به دستاوردهای میانی راه و از سوی دیگر ناامیدی از تحقق اهداف نهایی را دو آفت بزرگ توقف‌زا در این مسیر برشمردند و افزودند: ملت عظیم‌الشأن ایران، در وسط راه “تعالی و پیشرفت و افتخار” توقف نمی‌کنند و با اطاعت از فرمان پروردگار کریم در قرآن مجید، با قدم‌های استوار و محکم راه خود را تا رسیدن به جامعه اسلامی و برخوردار از عدالت، طراوت، آگاهی و مردم‌سالاری حقیقی ادامه خواهد داد.

رهبری، یکپارچگی ملی را شرط دیگر استمرار موفقیت‌های نظام دانستند و افزودند: خوشبختانه میان قشرهای مختلف مردم و میان مردم و مسئولان وحدت خوبی برقرار است که باید عمیق‌تر و گسترده‌تر شود و محبت و حسن ظنّ متقابل افزایش یابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسل جوان، تحصیل‌کرده، آگاه و برخوردار از خصوصیات مثبت انقلاب را، مایه امید نظام و ملت دانستند و خاطرنشان کردند: دشمن در صدد است با انواع روش‌ها از جمله سیاه‌نمایی، در سد مستحکم و حرکت امیدوارانه و مستمر ملت، اخلال ایجاد کند.

رهبری، با اشاره به بی‌غیرتی سردمداران رژیم طاغوت و تبعیت آنها از دستورات و سیاست‌های آمریکا و انگلیس، افزودند: دشمن از این می‌‌سوزد که ایران در پرتو انقلاب اسلامی از پایگاه مطیع و رام آنان، به کشور و ملتی تبدیل شده که سینه خود را در مقابل سلطه‌گران سپر کرده است و با عزت و استقلال کامل، با زیاده‌خواهی و زورگویی مقابله می‌کند.

ایشان در ریشه‌یابی علت خشم و عصبانیت آمریکایی‌ها از ملت ایران، به اعتراف مقامات آمریکایی درباره تأثیر ایران اسلامی در ناکام ماندن سیاست‌های آمریکا به‌ویژه در خاورمیانه اشاره کردند و افزودند: شیاطین می‌دانند که چشم ملت‌های بیدارشده منطقه، به کشور عزیزِ ما دوخته شده است به همین دلیل تمام روش‌ها و امکانات را به کار گرفته‌اند تا “ایران و ایرانی” الگوی حرکت عظیم بیداری اسلامی نشوند و خط ایستادگی ملت ایران در میان دیگر ملت‌ها رواج نیابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به تلاش دشمنان برای سیاه‌نمایی اوضاع کشور از طریق بزرگ کردن ضعف‌ها و کمرنگ کردن پیشرفت‌ها، همگان به‌ویژه اهل قلم، اصحاب مطبوعات و صاحبان تریبون و رسانه را به مراقبت و هوشیاری در این زمینه فرا خواندند و افزودند: مبادا کسی دانسته یا ندانسته با اظهارنظر، حرف و یا نوشته خود به این خواست دشمن کمک کند.

رهبری در ادامه همین بحث، مسئولان سطوح مختلف کشور را نیز به گسترش تلاش برای رفع مشکلات مردم و از بین بردن کاستی‌ها توصیه موکد کردند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با تحسین دوباره خصوصیات مردم سراسر استان کرمانشاه افزودند: مردم منطقه کنگاور علاوه بر آن خصوصیات، از دیرباز، میزبان راهیان کربلای معلی و منزلگاه عاشقان حسینی بوده‌اند و با علاقه عمیق به دین و روحانیت، در دفاع مقدس و دیگر امتحانات الهی، کارنامه درخشانی داشته‌اند و همین خصوصیات آینده روشن‌تر آنها را به ارمغان خواهد آورد.

در ابتدای این دیدار امام جمعه شهرستان کنگاور ضمن خیر مقدم به رهبری، به رشادت‌ها و جانفشانی مردم منطقه در زمان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این مردم ولایت‌مدار همچنان استوار در راه آرمان‌های انقلاب، امام راحل و شهدا گام برمی‌دارند و توقع دارند مسئولان اجرایی به مشکلات این منطقه خصوصاً اشتغال توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *