فرماندار بهبهان: زنان فرهنگ بومی جامعه را احیا کنند

خورنا: فرماندار بهبهان گفت: به وسیله حرفه آموزی به جامعه زنان، این قشر باید فرهنگ بومی ما را احیا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، فرهاد باذلی محبوب ظهر امروز در جلسه کمیسیون امور زنان و خانواده که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تأکید بر تحکیم بنیان خانواده اظهار داشت: تمامی فرهنگ‌ها در خانواده پایه‌گذاری شده و از این رو کمیسیون امور زنان و خانواده باید ضمن ریشه یابی مسایل موجود برای تحکیم این نهاد حیاتی جامعه سیاست گذاری و برنامه ریزی کند.
وی افزود: در این راستا این کمیسیون می‌تواند با تعامل و به‌کارگیری کانون‌های فرهنگی این راه اساسی و مهم را بهتر و سریع‌تر طی کند.
باذلی محبوب تصریح کرد: باید از مناسبت‌های مختلف سال برای اجتماع و گرد هم آوردن زنان جامعه استفاده کرده و در آنها برنامه های آموزشی و فرهنگی به این قشر مهم انتقال یابد.
فرماندار بهبهان خاطرنشان کرد: کار کمیسیون امور زنان و خانواده اجرایی نوبده و ضمن اجتناب از ورود به حوزه اجرا، باید فکر و زمان خود را صرف برنامه ریزی بهتر و سیاست گذاری مؤثر کند.
وی با بیان اینکه ۴۳.۵ درصد جمعیت بهبهان تا ۱۵ سال سن داشته و این نشان از جوان بودن شهرستان است، افزود: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت را هم زنان تشکیل می‌دهند، مسئولیت این کمیسیون افزایش یافته و باید تلاش کند ضمن زیر پوشش قرار دادن این قشر به جهت اثر پذیرتر بودن آنها، برنامه‌های ویژه‌ای نیز تدارک ببیند.
باذلی محبوب در ادامه به احیاء فرهنگ بومی بهبهان تأکید کرد و گفت: حرفه آموزی یکی از راه‌های انتقال مسایل فنی و آموزشی به قشر زنان بوده که به وسیله آن می‌توان فرهنگ های بومی را نیز احیا کرد.
وی خاطرنشان کرد: زنان بهبهان باید با حرفه آموزی و شرکت در دوره‌های آموزشی و فرهنگی در راستای احیاء فرهنگ بومی شهرستان خود تلاش و کوشش کنند.
فرماندار بهبهان افزود: یکی از مواردی که می‌تواند در خصوص احیای فرهنگ بومی اثرگذار بوده اما امروز در شهر نیست، رستورانی است که برای مهمانان و شهروندان غذاهای سنتی بهبهان را طبخ کند که باید در جهت ایجاد این رستوران نیز گام‌هایی برداریم.
وی با بیان اینکه پایبندی زنان به بنیان خانواده بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های آموزشی نیز باید در راستای استفاده از تجربه زنان باتجربه و انتقال آنها به دیگران است.
باذلی محبوب در پایان ضمن تأکید بر اینکه کمیسیون بانوان باید از مراکز مرتبط با زنان حضور یافته و مشکلات جامعه زنان را بررسی و برطرف کند، خواستار توجه بیشتر به زنان روستایی و کارآفرین، حمایت از زنان موفق در حوزه‌های مختلف هنری، ورزشی و فرهنگی و ایجاد بانک اطلاعاتی عمومی و اختصاصی از زنان جامعه شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *