برگزاری نشست حلقه‌های معرفت در دانشگاه آزاد آبادان

خورنا: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آبادان از برگزاری نشست حلقه‌های معرفت در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان خبر داد.

عبدالرضا عطاش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: سلسله نشست‌های حلقه‌های معرفت در این دانشگاه هم‌زمان با دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار می‌شود.
وی افزود: هدف از اجرای این نشست‌ها آگاهی بخشی، جلوه‌های زیبایی عرفان اسلامی و تدوام تفکر اسلامی دانشجویان به مسیر مناسب و اثربخش است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آبادان بیان کرد: در این جلسات پرسش و پاسخ و مباحثه با محوریت موضوعات ادیان، حجاب و اصول عقاید در خوابگاه خواهران حضرت معصومه(س) دانشگاه آزاد اسلامی آبادان برگزار می‌شود.
به گفته وی در این جلسات دانشجویان از حضور اساتید برجسته و محققان متعلم حوزوی بهره‌مند خواهند شد.
عطاش خاطرنشان کرد: این نشست‌ها با بهره‌گیری از کتاب‌های “ده گفتار” و “مقام زن” شهید مرتضی مطهری، “اصول عقاید” آیت‌الله جوادی آملی، “تفسیر موضوعی قرآن کریم” و “معاد” آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی تشکیل می‌شوند.
وی اضافه کرد: سلسله نشست‌های حلقه‌های معرفت به صورت هفتگی روزهای پنج‌شنبه برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آبادان اضافه کرد: کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی آبادان مجری و برگزار کننده این طرح است.
وی گفت: میوه عرفان، تلاش، عبادت و قرب به خدا است و روحانیون و اقشار تأثیرگذار در فرهنگ دینی باید عرفان اصیل اسلامی را تبیین کنند و نگذارند این امر مهم به دست شیادان، شیاطین و دیگر فرقه‌ها بیفتد.
عطاش با توجه به اهمیت شناخت در معارف اسلامی، معرفت را لازمه عبادت دانست و گفت: دانشجویان به عنوان قشر مؤثر در جامعه همواره باید با آگاهی و توجه بیشتر به جنبه‌های معرفتی اسلام، از خطرات احتمالی دینی و زندگی دور شوند.
وی در پایان افزود: امیدواریم با برگزاری چنین نشست و جلساتی شاهد افزایش و ارتقای بیش از پیش سطوح فکری و علمی دانشجویان و دیگر اقشار جامعه باشیم.