برگزاری کارگاه آموزش طرح غربالگری بینایی در آبادان

خورنا: سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان از برگزاری کارگاه آموزش طرح غربالگری بینایی در این شهرستان خبر داد.

حبیب‌الله رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم، اداره آموزش و پرورش آبادان با همکاری اداره بهزیستی آبادان کارگاه آموزشی طرح پیشگیری از تنبلی چشم ویژه مربیان پیش دبستانی را در این شهرستان برگزار کرد.
وی هدف از اجرای این طرح را چنین عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از تنبلی چشم،‌ کم‌بینایی، نابینایی و انحراف چشم فرزندان‌مان است.
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان با بیان اینکه این کارگاه آموزشی با آموزش مربیان پیش دبستانی مدارس دولتی و غیردولتی مدارس سطح شهرستان برگزار شده است، افزود: در این کارگاه؛ به‌منظور اجرای بهتر این برنامه در سال جاری و همچنین در مورد مشکلات و چالش‌ها و راهکارهای جدید بحث و تبادل نظر شد.
وی تصریح کرد: کارگاه آموزشی طرح پیشگیری از تنبلی چشم توسط اداره بهزیستی آبادان در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.
رمضانی ادامه داد: با اجرای طرح غربالگری بینایی؛ در مرحله معاینه چشم می‌توان تشخیص داد که کاهش دید ایجاد شده است و اگر تنبلی چشم به موقع شناسایی شود درمان کامل صورت می‌گیرد.
به گفته وی با برگزاری این کارگاه آموزشی به درستی می‌توان با اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم با جامعه هدف نو آموزان پیش دبستانی، سلامت و نعمت بینایی را به آنها هدیه داد.
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان اضافه کرد: شرکت کنندگان در این کارگاه در رابطه با نحوه معاینه دید کودکان، چگونگی اجرای طرح پیشگیری و دستورالعمل‌های مرتبط با این طرح آموزش دیدند.
وی با اشاره به اینکه کارگاه مذکور به‌منظور غربالگری بینایی کودکان بین یک تا شش ساله بوده خاطرنشان کرد: عدم تشخیص و درمان به موقع تنبلی چشم می‌تواند موجب کاهش بسیار شدید دید یک یا هر دو چشم و گاهی نابینایی شود در حالیکه با تشخیص و درمان به موقع، چشم دید کامل خود را به‌دست خواهد آورد.
رمضانی افزود: بهترین سن برای درمان این بیماری، سنین پیش دبستانی و ترجیحاً تا قبل از پنج سالگی است.
وی در پایان از خانواده‌ها و مربیان آموزشی مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی خواست که با توجه و دقت بیشتر نسبت به سلامت و به‌ویژه بینایی کودکان خود در سنین ابتدایی تولد، توجه جدی کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *