نماینده نسل جوان در هیئت مدیره باشگاه صنعت‌نفت هستم

خورنا: جوان‌ترین عضو هیئت مدیره باشگاه نفت آبادان گفت: افتخار می‌کنم که به عنوان یک جوان و به نمایندگی از نسلی که خیل عظیم هواداران نفت را تشکیل می‌دهند، خدمت می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شاید این روزها بهترین گزینه برای مصاحبه، سخنگوی باشگاهی باشد که پهنه‌ حضور هواداران آن در هزاران کیلومتری مبداء نیز گسترده است.
علیرضا خلیلی‌نیا، سخنگو و دبیر هیئت‌مدیره باشگاه صنعت‌نفت آبادان مهمان ما بود تا بپرسیم آنچه را که شاید دغدغه صدها دوستدار طلایی‌های  آبادان باشد.

* فارس: جوان‌ترین عضو هیئت‌مدیره تمام تیم‌های لیگ‌برتری امسال هستی؟
* خلیلی‌نیا: دقیقاً.

* فارس: و این موضوع کار را برای شما مشکل‌تر می‌کند یا آسان؟
* خلیلی‌نیا: هم سخت و هم آسان. به هر حال ممکن است برخی با سابقه‌ها در منطقه با این موضوع کنار نیایند ولی افتخار می‌کنم که به عنوان یک جوان و به نمایندگی از نسلی که خیل عظیم هواداران نفت را تشکیل می‌دهند، خدمت می‌کنم.

* فارس: جوانی که خودش روزی ورزش می‌کرده اما نه فوتبال…
* خلیلی‌نیا: با تنیس‌روی میز قهر نکرده‌ام، کماکان به عنوان رئیس هیئت این رشته در آبادان فعالیت می‌کنم ولی به خاطر گرفتاری‌هایم، بیشتر وظایف را به بهروز یگانه؛ دبیر هیئت واگذار کرده‌ام. همین چند روز پیش هم در مسابقات تنیس‌روی میز قهرمانی پالایشگاههای کشور و بعد از هفت سال دوری از پشت میز رفتن، عنوان دومی رقابت‌ها را کسب کردم.

* فارس: زرق و برق فوتبال، خلیلی‌نیا را از تنیس‌روی میز دور کرد؟
* خلیلی‌نیا: حضور من در بطن فوتبال به انتخاب خودم نبود. افراد دیگری بنده را لایق این وظیفه دانسته و وارد کردند، ضمن اینکه باید عنوان کنم که به هیچ‌وجه با این رشته غریبه نبوده و از سال ۶۸ و از روزهایی که بازیکنانی مثل فیروزی، برزگری، نادر اسدا…زاده و سعید سلامات در این تیم حضور داشتند مسابقات صنعت‌نفت را دنبال می‌کردم، خاطرات را به خوبی در ذهن داشته و همین چند روز پیش خاطره‌ای از نخستین مسابقه امید شریفی‌نسب برای صنعت نفت با او مرور کردم که خود امید باور نمی‌کرد بعد از گذشت اینهمه سال هنوز آن را در ذهن داشتم.

* فارس: خلیلی‌نیای هوادار در دهه‌ هفتاد و عضو هیئت‌مدیره‌ امروز، تفاوت ساختاری آن مجموعه با امروز را چگونه ارزیابی می‌کند؟
*خلیلی‌نیا : آن سالها تیم فوق‌العاده بود ولی در دهه‌ اخیر با توجه به قرار گرفتن مدیریت غیربومی در صنعت‌نفت، از ریشه دور شدیم.

*فارس: ولی در همین دهه مدیرانی مثل گودرزی و بشاگردی بومی بودند؟
* خلیلی‌نیا: بله، افراد توانمندی مثل آنها مدیر بودند ولی تصمیمات اصلی در تهران گرفته می‌شد و اختیار لازم از آنها سلب شده بود.

* فارس: امروز هم که دو عضو هیئت‌مدیره در تهران ساکن هستند…
* خلیلی‌نیا: به جرأت می‌گویم که صددرصد تصمیمات باشگاه در آبادان اتخاذ می‌شود. پنج نفر ساکن آبادان بوده و دو نفری هم که در تهران هستند انسان‌های مؤثری بوده که در مواقع ضروری حمایت لازم را اتخاذ می‌کنند. در این ۱۰ سال اخیر چنین مدیریتی در باشگاه صنعت‌نفت شکل نگرفته بود.

*فارس: شائبه‌ای که این روزها وجود دارد حضور فعال شخص شما در هیئت‌مدیره است. آیا صوری بودن حضور برخی از اعضاء را تأیید می‌کنید؟
*خلیلی‌نیا: به هیچ‌وجه. وظایف تفکیک شده و بنده به خاطر اینکه دبیر و سخنگوی مجموعه هستم بیشتر دیده می‌شوم و دوستان دیگر در این خصوص مظلوم واقع شده‌اند.

* فارس: این جمع مدیریتی که در ۱۰ ماه اخیر بسته شده از عملکردش رضایت دارد؟
* خلیلی‌نیا: مردم باید نمره قبولی بدهند اما خود من معتقدم که یکی از بهترین مدیریت‌های سال‌های اخیر را با تشکر از مجموعه‌های قبلی، این تیم جدید از آن خود کرده است.

* فارس: با توجه به کدام فاکتورهای ارزشیابی تیم فعلی را اینقدر موفق معرفی می‌کنید؟
* خلیلی‌نیا: همه بومی و تحصیلکرده هستند، اکثریت مجموعه انسان‌های ورزشی بوده که بدون هیچ اختلاف ریشه‌ای که آفت مجموعه‌های دیگر است در کنار هم کار می‌کنند، تیمی که سال گذشته در آن شرایط سخت حتی خطر سقوط را احساس می‌کرد جمع شد و بعد از حاشیه‌ به وجود آمده پس از رفتن آلفردو با حضور پیروانی و مدیریت خوب این مربی تیم روند خوبی را دنبال کرد و شکست‌های سنگین به‌دست‌ آمده در برخی از مسابقات را نیز نمی‌توان به پای سرمربی ده مسابقه‌ آخر نوشت، امسال هم اسکلت سال قبل را حفظ کرده، بازیکنان غیربومی که تنها ایجاد هزینه می‌کردند را عذر خواسته تا جای آنها را به بازیکنان مستعد آبادانی بدهیم که نمونه‌ اخیر آن هم مهرداد بشاگردی و حسین بغلانی بودند.

* فارس: پس با این اوصاف از عملکرد پیروانی رضایت دارید؟
* خلیلی‌نیا: بله.

* فارس: ولی شایعه‌ها حکایت می‌کند که شما قبل از بازی با ملوان با مربیانی مثل محمد مایلی‌کهن برای سپردن سرمربیگری صنعت‌نفت وارد مذاکره شدید…
* خلیلی‌نیا: خود آقای مایلی‌کهن حاضر هستند، ما هیچ مذاکره‌ای با ایشان نداشتیم، بعد از اتفاقات بازی با مس پیروانی قصد جدایی داشت که خدا رو شکر مسئله حل شد و خود من هم معتقدم که رفتن پیروانی در آن برهه از زمان می‌توانست به تیم شوک منفی وارد کند، آن موضوع مدیریت شد و پیروانی در آبادان ماندگار. ما تا قبل از بازی با مس هم نتایج بدی را کسب نکرده بودیم و باخت‌های صنعت‌نفت هم در مقابل تیم‌های بزرگی مثل سپاهان و پرسپولیس رقم خورده بود پس دلیلی نداشت از پیروانی حمایت نکنیم.

* فارس:  این حمایت تا کجا ادامه دارد؟

* خلیلی‌نیا: نتایج ما در حال حاضر بسیار خوب است و این حمایت را تا پایان فصل ادامه می‌دهیم، به هر حال نمی‌توان کتمان کرد که هیچکس به اندازه اعضای هیئت‌مدیره دلسوز تیم است، هیئت‌مدیره‌ای که اعضای آن فرزند آبادان بوده و همیشه قرار است چشم در چشم مردم این بوم باشند.

* فارس: وضعیت مالی باشگاه در حال حاضر به چه شکل است؟
* خلیلی‌نیا: به جرأت می‌گویم یکی از بهترین تیم‌های لیگی در این خصوص صنعت‌نفت است، شاید باور نکنید اما یکی از بازیکنانی که در ابتدای فصل نقل و انتقالات پیشنهاد ما را نپذیرفت امروز پشیمان شده و می‌گوید ای کاش به آبادان آمده بودم، بدهی‌های باشگاه از ۵ سال قبل تا به امروز را تسویه کرده و به همت مدیرعامل پالایش و پخش کشور که نگاه‌ ویژه‌ای به تیم نفت آبادان دارد توانستیم قسط اول قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده تا با آسودگی خیال بیشتری در اختیار مجموعه باشند.

*فارس: یکی از دغدغه‌های اصلی این روزهای هواداران، همانا مصدومیت روح‌ا… عرب و کمبود مهاجم در ترکیب اصلی است…

*خلیلی‌نیا: با یک مهاجم سرعتی آسیایی وارد مذاکره شده و بعد از تأیید نهایی سرمربی تیم، وی را به لیست صنعت‌نفت اضافه می‌کنیم.

* فارس: با تیمی که امسال بسته شده شرایط نیم فصل و پایان رقابت‌ها را به چه شکل پیش‌بینی می‌کنید؟
* خلیلی‌نیا: بر خلاف سال قبل که رشد فواره‌ای ما بعد از چند هفته‌ ابتدایی فروکش کرد، در سال جدید رشدمان منطقی بوده و تیم آرام آرام خود را پیدا کرده و به لطف خدا در شرایط متفاوتی نسبت به لیگ قبل قرار داریم، هر چند قول نداده بودیم اما اگر مثل سال گذشته در مسابقات داخلی با حمایت یار اصلی و دوازدهم خود هواداران نتیجه مناسب بگیریم و همین روند کسب امتیاز در بازی‌های خارج از خانه را نیز حفظ کنیم دسترسی به مکان‌های بالای جدول و کسب سهمیه آسیایی دور از دسترس نیست.

* فارس: در فضای پر توجهی به تیم اصلی به دیگر تیم‌های مجموعه هم اندیشیده‌اید؟

* خلیلی‌نیا: ما امسال مصوب کردیم که به غیر از تیم اصلی، بقیه تیم‌های پایه‌ای فوتبال و تیم‌های غیرفوتبالی از بازیکنان بومی تغذیه شده تا کار ریشه‌ای کنیم، مطمئناً با بومی‌سازی می‌توانیم استعدادهای شهر را شناسایی کرده و پرورش دهیم، پس نگاه ما به تیم‌های دیگر نگاه قهرمانی نبوده ضمن اینکه حمایت لازم را از آنها به عمل می‌آوریم.

* فارس:  این تیم مدیریت باشگاه صنعت نفت  با تغییر احتمالی در مدیریت پالایشگاه آبادان دستخوش تحول و تأثیرپذیری می‌شود؟

* خلیلی‌نیا: خیر، مدیریت پالایشگاه با وجود حامی بودن همیشگی به صورت مجزا فعالیت کرده و در صورت بوجود آمدن تحول در پالایشگاه هیچ خللی در روندکاری باشگاه صنعت‌نفت آبادان وارد نمی‌شود.
————————-
گفت‌وگو از امین جوکار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *