خبرنگار پرتاب کننده کفش به بوش کجاست و چه می کند

خورنا: خبرنگار عراقی پرتاب کننده‌ کفش به جرج بوش، از جمع آوری میلیون ها امضا از نقاط مختلف عراق برای محاکمه و معرفی جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا بعنوان جنایتکار جنگی خبر داد.

“منتظر الزیدی” خبرنگار عراقی که‌ در جریان کنفرانس مطبوعاتی نخست وزیر عراق و رئیس جمهور آمریکا در بغداد، کفش های خود را به‌ سمت “جورج بوش” رئیس جمهور وقت آمریکا پرتاب کرده‌ بود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، از جمع آوری میلیونها امضاء برای محاکمه‌ بوش به‌ عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه‌ بین المللی لاهه‌ خبر داد.

بوش باید بعنوان جنایتکار جنگی محاکمه شود

وی اظهارداشت: موسسه‌ قربانیان اشغالگران آمریکایی ، هم اکنون مشغول جمع آوری میلیونها امضا از مردم عراق در نقاط مختلف کشور ، برای محاکمه‌ و معرفی جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا به‌ عنوان جنایتکار جنگی است.

الزیدی با تاکید بر اینکه‌ بوش و مقامات وقت آمریکا باید تاوان جنایتی را که‌ علیه‌ مردم عراق و افغانستان مرتکب شده‌، پس دهند، گفت: نیروهای اشغالگر در مدت اقامت ۸ ساله‌ خود در عراق، به‌طور مستقیم صدها هزار نفر از غیر نظامیان عراقی در شهرهای نجف، کربلا، فلوجه‌ و الانبار را کشته‌ و به‌ طور غیر مستقیم نیز عامل قتل میلیونها عراقی شده‌اند.

تنها هدف غرب و آمریکا در عراق استعمار این کشور اسلامی است

آغاز کننده انتفاضه‌ کفش در عراق، ادعای کشورهای غربی و آمریکا برای آزاد سازی ملت‌های خاورمیانه‌ و آفریقا را “دروغ” خواند و تصریح کرد: همان‌طور که‌ در عراق و افغانستان دیدیم، تنها هدف غرب و آمریکا، استعمار کشورهای اسلامی و تاراج ثروت و سامان آنها است. این کشورها هیچ وقت قاصد آزادی و حقوق بشر نبوده‌اند‌؛ بلکه‌ خود یکی از اصلی‌ترین ناقضان حقوق بشر و توافقنامه‌های حقوقی هستند.

‌وی خاطرنشان کرد: هم اکنون موسسه‌ قربانیان بدست اشغالگران آمریکایی را تاسیس کرده‌ام و در آن موسسه‌ با همه‌ خانواده‌ قربانیان تماس گرفته‌ و قرار است امضا آنها را به‌ دادگاه‌ لاهه‌ عرضه‌ کنیم و از این دادگاه‌ بخواهیم بوش را به‌ عنوان جنایتکار جنگی به‌ پای میز محاکمه‌ بکشاند.

دادگاه لاهه باید فوراً حکم دستگیری بوش را صادر کند

الزیدی ضمن مخالفت کامل با حضور مربیان آمریکایی در خاک عراق، در همین حال عدم اعطای مصونیت قضایی به‌ این نیروها را پیروزی ارزشمندی برای گروههای سیاسی تلقی کرد و گفت: اعطای مصونیت قضایی در گذشته‌ به‌ نیروهای آمریکایی یکی از دلایل اصلی وحشی گری آنها در عراق بود، زیرا این نظامیان هر کاری که‌ انجام می دادند توسط دادگاهای عراقی جریمه‌ و محاکمه‌ نمی شدند بلکه‌ به‌ کشور خود بازگردانده‌ شده‌ و در آنجا در یک دادگاه‌ نمایشی، تبرئه‌ می شدند.

خبرنگار عراقی که‌ با پرتاب کفش های خود به‌ سمت رئیس جمهور آمریکا، برای مدتها سر تیتر اخبار روزنامه‌ها و خبرگزاری های جهانی بود، تاکید کرد: از تلاش های خود برای به‌ محاکمه‌ کشاندن بوش به‌ عنوان جنایتکار جنگی به‌ هیچ وجه‌ دلسرد نشده‌‌ام؛ زیرا دلایل لازم برای این کار در اختیار دارم و اگر دادگاه‌ لاهه واقعا بی طرف باشد باید با ارائه‌ این مدارک فورا حکم دستگیری وی را صادر کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *