ارائه خدمات رایگان به مبتلایان مشکوک به سل در آبادان

خورنا: رئیس مرکز بهداشت و درمان آبادان از ارائه خدمات رایگان توسط مراکز بهداشتی ـ درمانی به مبتلایان و بیماران مشکوک به بیماری سل در شهرستان خبر داد.

مرتضی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرkگار فارس در آبادان اظهار داشت: بیماری سل، بیماری بومی کشور ما بوده و به مراتب نه تنها آبادان بلکه بسیاری از شهرهای استان‌ها را درگیر خود کرده است.
وی افزود: طبق آمارهای موجود حدود یک‌هزار نفر مبتلا به بیماری سل در دنیا وجود دارد.
رئیس مرکز بهداشت و درمان آبادان اضافه کرد: این بیماری که اغلب از راه مجاری تنفسی انتقال می‌یابد در جهان هر ثانیه یک نفر را مبتلا کرده و به کام مرگ می‌کشاند.
وی با اشاره به انواع مختلف بیماری سل بیان کرد: بیماری سل انواع مختلفی را از جمله بیماری سل گوارشی، سل استخوانی، سل تنفسی و.. شامل می‌شود.
جعفری با اشاره به رعایت موارد بهداشتی و سلامتی در راستای پیشگیری از هر گونه بیماری به ویژه بیماری مهلک سل تصریح کرد: رعایت مسائل اولیه بهداشتی  و همچنین مراجعه به پزشک در صورت مشاهده علائم مشکوک این بیماری بسیار مهم و قابل توجه است که شهروندان باید به آن توجه کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه امکانات و تسهیلات مناسبی برای افراد مبتلا و یا مشکوک به بیماری سل در شهرستان فراهم آمده که از پیشروی و یا انتقال ویروس این بیماری به دیگران جلوگیری شود.
رئیس مرکز بهداشت و درمان آبادان همچنین تصریح کرد: در این راستا شهروندان مشکوک به بیماری سل می‌توانند با مراجعه به هر گونه مراکز درمانی ـ بهداشتی و یا بیمارستان از خدمات آن بهره‌مند شوند.
وی گفت: شهروندان بدانند که در این راستا استفاده از دارو باید حتماً زیر نظر پزشک و با مشورت او صورت گیرد در غیر این‌صورت مصرف خودسرانه دارو ممکن است برایشان عوارض و پیامد خطرناکی داشته باشد.
جعفری خاطرنشان کرد: مصرف دارو به‌ویژه از نوع خارجی که پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت را ندارند بدون اطلاعات قبلی به هیچ فردی توصیه نمی‌شود.
وی در پایان گفت: همه تلاش شبکه بهداشت و درمان آبادان در راستای ایجاد محیط امن و سالم برای شهروندان است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *