فرماندار دزفول: در انتخاب شهردار، از مسایل سیاسی خودداری شود

خورنا: فرماندار دزفول با تاکید بر اهمیت عملکرد شوراها در شهرها و مناطق روستایی گفت: اعضای شورای شهر به عنوان بازوان و پل ارتباطی مردم و دولت هستند.

عبدالکاظم احسانی‌نیا اظهار داشت: از کلیه اعضای شورای شهر انتظار داریم با تمام قوانین و مقررات شوراها آشنا شوند زیرا با آشنایی با قوانین و مقررات، می‌توانند موفقیت بیشتری در فعالیت خود کسب کنند.

وی ادامه داد: بحث مهم دیگری که باید توجه بیشتری به آن شود بحث انتخاب شهردار است و نکته‌ای که در این مورد باید به آن توجه داشت این است که شوراها در انتخاب شهردار باید از مسایل سیاسی و یا مسایلی که به نوعی رسالت عظیم و ارزشمند شهردار را تضعیف می‌کند، خودداری کنند. در واقع باید افرادی در این سمت قرار بگیرند که توانایی و تجربه و تعهد بالایی در انجام امور شهری داشته باشند.

فرماندار دزفول درباره لزوم استفاده از تجربیات شوراهای قبلی و دوره‌های گذشته افزود: در واقع شوراها در عمر مفید و مؤثر خود، قطعا موفقیت‌ها و تجربیاتی داشته‌اند و اعضای شوراهای جدید می‌توانند این تجربه‌ها و موفقیت‌ها را به عنوان الگوی خود قرار دهند و از سوی دیگر می‌توانند خطاها را با استفاده از تجربیات رفع کنند.

احسانی‌نیا اذعان کرد: اعضای شوراها باید جلساتی با مردم برگزار کنند تا مردم ببینند که نمایندگانی که به عنوان اعضای شوراها انتخاب کرده‌اند؛ مسایل و موضوعات مطرح شده در شوراها را پیگیری و مشکلات و معضلات مردم را رفع و حل می‌کنند.

وی عنوان کرد: شوراها با آشنایی کامل از شرح وظایف و قوانین و مقررات می‌توانند برای ۴ سال آینده قدم خوبی بردارند و در جهت وظایف مشخص شده در کمیسیون‌های مختلف در بحث توسعه، عمران و مسایل اقتصادی و حقوقی گام بردارند، مشکلات شهری را شناسایی و با توجه به بودجه‌بندی و اعطای اعتبار از سوی دولت یا درآمدزایی و با اولویت‌بندی؛ نسبت به حل مشکلات و اجرای طرح‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار دزفول افزود: در روز سه شنبه ۱۲ شهریور ماه، در فرمانداری برنامه‌ای تحت عنوان معارفه و تحلیف اعضای شورای شهر خواهیم داشت که در آن علاوه بر نگرش به پرداختن به مسایل شهری، توضیحاتی به اعضای شوراها داده می‌شود تا با وظایف در پیش رو آشنایی پیدا کنند.

احسانی‌نیا با تاکید بر لزوم آموزش اعضای شوراها، ادامه داد: لازم است اعضای شورای شهر در زمینه کاری خود آموزش دیده تا دچار گرفتاری در معضلات و مشکلات از لحاظ حقوقی و قانونی نشوند و بتوانند با تسلط کافی وظیفه خود در کلیه حوزه‌های عمرانی- املاک و حقوقی را به خوبی انجام دهند و اعتقاد ما این است که هرچه آموزش بیشتر باشد، آزمون و خطا کمتر و موفقیت شوراها بیشتر است.

وی یادآور شد: همچنین لازم است اعضای شوراهای روستا در انتخاب دهیار مناسب و باتجربه تلاش کنند.

فرماندار دزفول گفت: شورای شهر دزفول دارای ۱۳ عضو است، ۸ شهر دیگر تابعه شهرستان دزفول نیز در مجموع ۴۰ عضو دارند و در مجموع ۵۳ نفر در دزفول شورایی هستند.