اکبری عنوان کرد: عدم تحقق مصوبه سال گذشته هیأت‌وزیران در بسیاری از ادارات استان

خورنا: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌ و پرورش خوزستان با بیان این‌که هوشمندسازی مدارس از طریق اعتبار تخصیص‌یافته در بودجه و مصوبه سال گذشته هیأت‌وزیران مبنی بر الزام تمام ادارات و دستگاه‌های دولتی در هر شهر به هوشمندسازی حداقل یک مدرسه پیگیری می‌شود، گفت: این مصوبه در بسیاری از ادارات استان عملی نشد و باتوجه به محدودیت‌های بودجه امسال، میزان اعتبار قابل تخصیص به هوشمندسازی هنوز مشخص نیست.

مسعود اکبری با اشاره به هوشمندسازی ۷۰۸ کلاس پایه ششم ابتدایی از مجموع حدود سه‌هزار کلاس این پایه در استان، اظهارداشت: از این تعداد ۶۴۷ کلاس در مدارس دولتی و ۸۱ کلاس مربوط به مدارس غیردولتی هستند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر چهار هزار و ۱۸۳ باب مدرسه مقطع ابتدایی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود سه هزار کلاس پایه ششم در مدارس استان راه‌اندازی شد که تا کنون ۷۰۸ کلاس این پایه هوشمندسازی شده‌اند؛ از مجموع مدارس ابتدایی در استان ۲۴۲ باب را مدارس غیردولتی و سه‌هزار ۹۴۱ باب را مدارس دولتی تشکیل می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که در آینده تمام کلاس‌های درس نیازمند هوشمندسازی هستند، یادآور شد: سال گذشته باتوجه به افزودن درس فناوری به پایه ششم ابتدایی، کلاس‌های این پایه در اولویت هوشمندسازی قرار گرفت اما این درس امسال به پایه هفتم(اول متوسطه اول) و در سال‌های بعد به‌ترتیب به دروس پایه‌های هشتم و نهم (دوم و سوم متوسطه اول) افزوده خواهد شد؛ بنابراین در آینده تمام کلاس‌های درس باید به سیستم‌های هوشمند تجهیز شوند. البته در حال حاضر نیز بسیاری از دروس مقطع متوسطه نیاز به تجهیزات هوشمندسازی دارند.

اکبری با اشاره به ثبت‌نام ۸۹ هزار و ۲۷۳ دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی جدید در استان تصریح کرد: تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مدارس غیردولتی ۲۸ هزار و ۵۰۴ و در مدارس دولتی ۴۷۴ هزار و ۷۳۸ نفر در سال تحصیلی جدید است که در مجموع امسال ۵۰۳ هزار و ۲۴۲ دانش‌آموز در استان در مدارس ابتدایی تحصیل می‌کنند.

وی درباره برنامه امسال آموزش‌وپرورش برای هوشمندسازی مدارس خاطرنشان کرد: در قانون بودجه ۹۲ اعتباری برای هوشمنسازی در نظر گرفته شده‌است اما این‌که با توجه به محدودیت‌های مالی چه‌ میزان اعتبار به‌این منظور تخصیص یابد، هنوز مشخص نیست به همین دلیل نمی‌توان تعداد مدارس جهت هوشمندسازی در سال جدید را تعیین کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان اعتبار هوشمندسازی هر کلاس در سال جدید را بالغ بر سه میلیون تومان پیش‌بینی کرد و افزود: رقم اعتباری دیگر برای هوشمندسازی، مصوبه هیأت وزیران در سال گذشته است که تمام ادارات را در هر شهر به هوشمندسازی حداقل یک مدرسه موظف می‌کند که این مصوبه در بسیاری از ادارات استان محقق نشد. علاوه بر این می توان هوشمندسازی را از طریق کمک‌های مردمی جهت کیفیت‌بخشی به فضای آموزشی اجرا کرد؛ در غیر این‌صورت اعتبار دیگری برای هوشمندسازی پیش‌بینی نشده‌است.

اکبری همچنین در خصوص برنامه آموزش‌وپرورش برای بهسازی و نوسازی مدارس در سال جدید اظهار داشت: در حال حاضر اعتباری برای نوسازی و بهسازی مدارس تخصیص نیافته‌است اما تعدادی از مدارس با کمک خیرین و ادارات و ارگان‌ها مرمت و بهسازی می‌شوند.