کمبود شدید گروه‌های خونی در شوشتر

خورنا: رئیس مرکز انتقال خون شوشتر گفت: بدون ارائه کارت ملی امکان اهدای خون برای اهدا کنندگان وجود ندارد و به این دلیل متقاضیان کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

شهرام شیرخانی اظهار داشت: متقاضیان برای مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون باید کارت ملی خود را به همراه داشته باشند و اطلاعات آن‌ها به صورت الکترونیکی به سیستم جامع انتقال خون کشور وارد شود چراکه وارد کردن دستی اطلاعات امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به این‌که باید اصل کارت ملی به همراه باشد، گفت: نمی‌توان در مرکز انتقال خون از کپی کارت ملی و یا شناسنامه استفاده کرد و باید اصل کارت ملی به همراه متقاضی باشد.

کمبود گروه‌های خونی در شوشتر احساس می‌شود

رئیس مرکز انتقال خون شوشتر با اشاره به این‌که کمبود شدید بافت‌های خونی در شوشتر احساس می‌شود، افزود: باید تلاش کنیم تا مردم برای اهدای خون به مراکز مراجعه کنند و در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

وی با تاکید بر این‌که باید در اسرع وقت برای این مهم اطلاع‌رسانی کنیم، گفت: باید به مردم اطلاع‌رسانی شود که مشکل بیماران در سطح شهرستان شوشتر با اهدای خون سالم‌ آن‌ها حل می‌شود و باید در این زمینه همکاری مردم بیشتر شود.

ماهانه ۵۰۰ واحد خونی نیاز داریم

رئیس مرکز انتقال خون شوشتر تاکید کرد: ماهانه بیش از ۵۰۰ واحد خونی از همه گروه‌های موجود نیاز داریم و این واحدها به بیماران خاص به‌ویژه هموفیلی تزریق می‌شود.

وی تاکید کرد: کاهش اهدای خون متقاضیان در شوشتر باعث می‌شود تا تامین خون مورد نیاز برای این گروه‌های خونی قدری دشوار شود و مرکز انتقال خون شوشتر برای تامین نیاز بیماران با مشکل مواجه شود.

شیرخانی افزود: مردم باید برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و شهرستان شوشتر برای رفع نیازهای خونی شهرستان نیازمند استقبال بیشتر مردم است.

اهدای خون کاهش پیدا کرده است

رئیس مرکز انتقال خون شوشتر گفت: اهدای خون در سطح شهرستان شوشتر به دلیل گرما و گذراندن ماه مبارک رمضان به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و به این دلیل از مردم خواهشمندیم در راستای اهدای خون اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مردم می‌توانند بازوی توانمند مرکز انتقال خون باشند و به این دلیل از آن‌ها خواستاریم تا در نوبت‌های اهدای خون خود به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و با اهدای خون سالم ما را یاری کنند.