انتقاد صفارهرندی از جبهه پایداری/ سرکرده جریان انحرافی باعث برکناری‌ام شد

خورنا: محمدحسین صفارهرندی در نشست سیاسی که در آموزش و پرورش ناحیه ۲ قم برگزار شد، اظهار داشت: جبهه پایداری یکی از سالم‌ترین و قوی‌ترین گفتمان‌ها را دست گرفته ولی این ایراد را به این جبهه وارد می‌کنم که به اسم سلامت گفتمانی، سازوکارهایی که مربوط به تاکتیک است را نباید اصل دانست.

محمدحسین صفارهرندی در نشست سیاسی که در آموزش و پرورش ناحیه ۲ قم برگزار شد، اظهار داشت: جبهه پایداری یکی از سالم‌ترین و قوی‌ترین گفتمان‌ها را دست گرفته ولی این ایراد را به این جبهه وارد می‌کنم که به اسم سلامت گفتمانی، سازوکارهایی که مربوط به تاکتیک است را نباید اصل دانست که در این صورت جمع شکسته می‌شود و ما ضرر می‌کنیم.
گزیده سخنان وی به شرح زیر است:
* دوستان جبهه پایداری که تعدادی از آنها از دوستان همکار بنده بودند اشتباه می‌کنند؛ کسانی که می‌گویند سالم بودن نفرات را تضمین کنیم ممکن است سالم بودن انتخابات تضمین نشود؛ ما تجزیه می‌شویم و از آن تجزیه نفعی نخواهیم برد.
* گفتمان جبهه پایداری حق است ولی دچار اشتباه هستند؛ در گروه‌های دیگر امثالی همچون آیت‌الله حسینی بوشهری، دکتر ولایتی، دکتر حداد عادل و… هستند که می‌گویند سلامت وجودی و استواری در رای است و اعتماد کنید تا با همدیگر کاری انجام دهیم که نتیجه خراب نشود.
* امیدوارم کسانی که خودخواهی‌های شخصی راهبرشان شده و حرف‌هایی می‌زنند که امیدها را ناامید می‌کنند، سر عقل بیایند و از تحلیل‌های غلط و گفتارهای به هم‌زننده اجتماع ملت دست بردارند.
*حساب جریان انحرافی با کرام الکاتبین است و ما هیچ امیدی به این جریان نداریم و باید مترصد باشیم در بزنگاه‌ها، عملیات شیطانی آنها را خنثی کنیم. وسوسه‌هایی که برخی افراد مطرح می‌کنند که دست جبهه پایداری با جریان انحرافی است درست نیست و دروغ است.
* اواخر عمر دولت نهم قصه انتخاب سرکرده انحراف به عنوان معاون اول مطرح شد و هیچ کسی اجازه نداشت مخالفت کند. گفتند حق رئیس‌جمهور است و لابد با مقام معظم رهبری هماهنگ کرده است. پس از مخالفت مکتوب رهبری با این انتصاب، منتظر بودیم رئیس‌جمهور با توجه به مخالفت مقام معظم رهبری از نظرشان برگردند ولی این اتفاق نیفتاد و رئیس‌جمهور از آن فرد ستایش کرد و به درستی انتخابش تاکید کرد.
در همان جلسه هنگامی که رئیس‌جمهور و آن آقا بیرون رفتند اعضای دولت با هم مشورت کردند که تکلیف چیست؟ آیا می‌توانیم در جلسه‌ای بنشینیم که توسط کسی اداره شود که مقام معظم رهبری فرمودند نباید در آن پست باشد؟ حداقل تبعیت از ولایت این است که بگوئیم یا جای ما در دولت است یا آن آقا. وقتی این تصمیم را از طریق شیخ‌الاسلام و ثمره به رئیس‌جمهور رساندیم که جمع می‌گویند اگر این آقا بنشیند ما چون حجت شرعی برای حضورمان در جلسه نداریم، جلسه را ترک می‌کنیم، رئیس‌جمهور هم پیغام داد که جلسه امروز تمام شد.
* بنده از طریق تلفن متوجه شدم که برکنار شدم اما آقای محسنی اژه‌ای به جلسه مراجعه کرده بود، برگه‌ای به او دادند که عزل شده‌اند. بعد از این جریان معلوم شد کسانی که مشورت‌های خطرناک را به افراد درجه سه می‌دادند گاهی وقت‌ها از سر تعمد یا ناآگاهی مشورت غلط می‌دادند و حذف دو نفر از کابینه دولت باعث شد دولت از رسمیت افتاد و رئیس‌جمهور از این موضوع مطلع شد. رئیس قوه دیگر به من زنگ زد و گفته بود که عزل خودت را چون مکتوب نبوده، نادیده بگیرید تا دولت از رسمیت نیفتد. من هم گفتم مشکل نظام و دولت را می‌فهمم و می‌دانم که باید به تکلیفم عمل کنم اما من به درد وزارت نخواهم خورد.
* من به عنوان ادب قبول کردم و دولت از نصاب نیفتاد اما گفتم که کارگزار خوبی برای وزراتخانه نخواهم بود و برگه استعفا را نوشتم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *