مسافربران شخصی در خوزستان جریمه می‌شوند

خورنا: رییس پلیس راهور خوزستان گفت: اگر تاکسی به اندازه کافی وجود داشته باشد، مردم از خودروی مسافربران شخصی استفاده نخواهند کرد.

عادل مجدمی اظهار کرد: همواره از مردم خواسته می‌شود که از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند اما باید نگاهی واقع‌بینانه به وضعیت وسایل نقلیه عمومی در استان خوزستان داشت و دید آیا این وسایل پاسخگوی نیاز جامعه هست یا نه؟

وی ادامه داد: استفاده از وسایل نقلیه مسافربران شخصی زمینه‌ساز بسیاری از تخلفات و مفاسد بوده است ولی هنگامی که مسافر در سطح شهر با کمبود تاکسی روبه‌رو می‌شود مجبور به استفاده از چنین خودروهایی است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار خودروی شخصی در استان با گرفتن علایم خاص یا خط‌کشی بر روی بدنه خودرو، به ناوگان تاکسی‌رانی اضافه شده‌اند تا بخشی از نیاز استان را تامین کنند.

وی افزود: در شرایطی که کمبود تاکسی و اتوبوس در سطح استان خوزستان و شهر اهواز برای شهروندان مشکل‌زا شده است، استفاده از خودروهای شخصی دارای مجوز بهترین راهکار است چرا که مشخصات و مدارک این خودروها مورد بررسی قرار گرفته و از امنیت بیشتری نسبت به مسافربران شخصی بدون مجوز برخوردارند.

مجدمی درباره نحوه برخورد نیروی انتظامی با خودروهای شخصی بدون مجوز توضیح داد: اگر خودروی شخصی که جزو خودروهای شخصی سامان‌دهی شده برای جابه‌جایی مسافر نیست؛ اقدام به مسافرکشی کند، جریمه خواهد شد.

وی مبلغ جریمه خودروهای مسافربر شخصی را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بحثی برای توقیف چنین خودروهایی وجود ندارد و طبق قانون در صورت تکرار تخلف، دوباره به همان مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد و این سطح از مجازات نیز برای خودروهای شخصی کفایت می‌کند.

رییس پلیس راهور خوزستان اضافه کرد: در صورتی که تاکسی و سایر وسایل نقلیه عمومی به میزان کافی وجود داشته باشد، تقاضایی برای استفاده از خودروهای مسافربری شخصی وجود ندارد و عملا جای کار برای چنین خودروهایی باقی نمی‌ماند.