سفر وزیر نفت به اهواز لغو شد

خورنا: با وجود قطعی شدن سفر روز پنج شنبه وزیر نفت به اهواز، لحظاتی پیش اعلام شد این سفر لغو و انجام آن به زمان دیگری موکول شد.

با وجود اینکه قرار بود وزیر نفت فردا در راس هیئتی به اهواز، پایتخت نفت ایران سفر کرده و ضمن بازدید از تاسیسات و پروژه های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، برای شتاب دادن به برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت جلسات ویژه برگزار کند ولی لحظاتی پیش اعلام شد این خبر لغو شد.

وزیر نفت قرار بود در نشستی با حضور مدیرعامل و مدیران عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به بررسی طرح ها و پروژه ها و مباحث مرتبط با تولید بپردازد.

استان خوزستان بزرگترین قطب تولید نفت و انرژی کشور است و بزرگترین مخازن هیدروکربوری ایران در این استان وجود دارد.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با زیر مجموعه ۹ شرکت شامل ۵ شرکت بهره برداری و ۴ شرکت خدمات فنی و تخصصی تولید نفت، گاز و مایعات گازی از این میدان ها و مخازن واقع در بخش هایی از استان های کهگیلویه و بویر احمد، فارس و بوشهر در گستره ای به مساحت افزون بر ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع را برعهده دارد.

در استان خوزستان علاوه بر استقرار شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، شرکت نفت و گاز اروندان، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت پالایش نفت آبادان، شرکت پالایش گاز بید بلند و مسجدسلیمان، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر نیز در زمینه بالادستی و پایین دستی صنعت نفت فعالیت دارند.

همچنین توسعه میدان های نفتی مشترک از جمله آزادگان، یادآوران و یاران در زمره پروژه های بزرگی است که در این استان از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت در حال اجراست.

درحوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب حدود ۸۰ درصد نفت خام و ۱۶ درصد گاز کشور با رعایت معیارهای تولید صیانتی از مخازن استحصال و به مبادی مصرف ارسال می شود.