فرماندار خرمشهر خبر داد: خارج‌سازی تمام کشتی‌های مغروقه در اروند

به گزارش خورنا به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالله حسینی ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته دولت با اعلام این خبر با اشاره به طرح لایروبی رودخانه‌های اروند و کارون اظهار داشت: طرح لایروبی غرب کارون حدفاصل هتل سابق جهانگردی انجام شده و همچنین برای اجرای طرح لایروبی سمت شرق رودخانه کارون جلساتی با سازمان آب و برق خوزستان و دستگاه‌های ذیربط گرفته شده است.
وی ادامه داد: در صورتی که مسایل و مشکلات در خصوص تملک زمین برای احداث حوضچه لایروبی مرتفع شود این عملیات با سرعت خوبی پیش خواهد رفت.
فرماندار خرمشهر بیان کرد: در حال حاضر دو تا سه نقطه در نظر گرفته شده و با اهالی منطقه هماهنگی شده است.
وی ادامه داد: امیدواریم امسال حداقل دو سمت رودخانه حدفاصل دو پل قدیم و پل شهید جهان آرا تمام شود و تمام کشتی‌های مغروقه در اروند و کارون خارج و شناورسازی شوند.
حسینی تصریح کرد: با همکاری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر قرار است تا پایان سال جاری ۲۰ فروند شناور مغروقه شناورسازی شود.
وی افزود: در حال حاضر پنج فروند شناور مغروقه شناورسازی شده است.
حسینی ادامه داد: علاوه بر این در اروند رود نیز اداره بندر کار شناورسازی را شروع کرده که یکی از این پروژه‌ها، خارج کردن کشتی خانیان به طول ۱۴۰ متر است که در حال حاضر به دلیل وجود این شناور مشکلات جدی برای تردد شناورها وجود دارد.
وی اضافه کرد: این کشتی به علت داشتن بار، یک شرکت سوئدی برای خارج کردن آن در ابتدا کار عکس‌برداری از این کشتی را آغاز کرده است و در صورت خارج کردن آن کشتی‌های با ظرفیت بالای پنج هزار تنی می‌توانند تردد کنند.
فرماندار شهرستان خرمشهر در ادامه به پروژه‌های عمرانی این شهر اشاره کرد و گفت: امسال ۱۸ پروژه عمرانی خرمشهر با اعتباری بالغ بر ۱۵۶ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال در هفته دولت به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: گازرسانی به روستای منیخ و حفارشرقی، سه پروژه احداث و نوسازی مدارس، دو پروژه برق رسانی، چهار پروژه بنیاد مسکن و دو پروژه جهاد کشاورزی، پنج پروژه اداره کل بندر و دریانوردی و یک پروژه بهزیستی از جمله پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در این هفته بوده است.
فرماندار شهرستان خرمشهر در ادامه با اشاره به اعتبارات تملک و دارایی اختصاص یافته به شهرستان خرمشهر گفت: امسال ۱۷۴ میلیارد ریال اعتباری از محل اعتبارات تملک و دارایی در قالب ۱۵ فصل مختلف در قالب امور عمومی، امور قضایی، آموزش، بهداشت و درمان، تربیت بدنی، حمل و نقل، صنعت و معدن ، عمران شهری، فرهنگ و هنر، کشاورزی، محیط زیست، منابع آب، نظم و امنیت به  شهرستان خرمشهر اختصاص و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
حسینی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر این اعتبارات توسعه را در پیش داریم که تاکنون اعلام نشده ولی با توجه به پیگیری‌های انجام شده و پیشنهادات داده شده قرار است اعتباراتی خوبی در قالب عمران شهری، کشاورزی و صنعت داده شود و امیدواریم که در عمران شهری و روستایی تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی تصریح کرد: به منظور نظارت بر جذب اعتبارات و نظارت بر پیشرفت فیزیکی و کیفیت اجرای طرح‌ها در خرمشهر یک گروه کارشناس از سوی فرمانداری انتخاب شده و به شکل ۱۵ روز یک بار گزارش از نحوه عملکرد پروژه‌ها خواهند داد که این موضوع در پیشبرد، سرعت و کیفیت اجرای پروژه‌ها تاثیر جدی دارد.