افزایش ۲۰ درصدی قیمت آب در سال‌جاری

آفتاب: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از برنامه افزایش ۲۰ درصدی قیمت آب تا پایان سال جاری و احتمال اجرای پلکان دوم هدفمندی آب خبر داد و گفت: طرح‌های پیشنهادی منتظر تصویب ستاد هدفمندی یارانه‌ها است.
محمدرضا عطارزاده از آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه افزایش ۲۰ درصدی تعرفه‌های آب و اجرای فاز دوم هدفمندی در بخش آب خبر داد و گفت: وزارت نیرو برنامه‌ها و سناریوهای خود را به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارائه کرده است.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، اظهار داشت: البته این موضوع (افزایش و چگونگی آن) بستگی به نظر ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها دارد ولی قانون این اجازه را داده است که بتوانیم تعرفه‌ها را در پلکان دوم به میزان ۲۰ درصد افزایش دهیم.
عطارزاده با تاکید بر اینکه ستاد هدفمندی یارانه‌ها نیز باید نظر خود را ارائه کند تا بتوانیم گام بعدی را در این بخش برداریم، تصریح کرد: بنابراین در حال حاضر همه بحث‌ها و طرح‌ها را به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارائه کرده‌ایم و اگر آنها صلاح دانستند و پیشنهاد افزایش را به تصویب رساندند، وزارت نیرو مراحل اجرایی آن را دنبال خواهد کرد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا پیشنهادات وزارت نیرو به ستاد هدفمندی یارانه‌ها در مورد تعرفه‌های آب صرفا افزایش را مدنظر قرار داده است؟ گفت: قانون اجازه داده است که وزارت نیرو بتواند در فاز دوم اجرای طرح هدفمندی در بخش آب، تعرفه‌ها را تا ۲۰ درصد افزایش دهد.
این مقام مسئول در وزارت نیرو، ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت آب را در مرحله اول اجرای طرح هدفمندی با قیمت بسیار پایین‌تر از قیمت تمام شده طبق برنامه ستاد هدفمندی یارانه‌ها اجرا کردیم، تلاش داریم تا افزایش قانونی را در حوزه آب اعمال کنیم.
به گفته عطارزاده، در حال حاضر مطالعات این کار در ستاد هدفمندی یارانه‌ها در حال انجام است و بزودی نیز ستاد نظر خود را اعلام خواهد کرد که اگر اجازه بدهد، تعرفه‌های جدید آب اعمال خواهد شد.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، خاطر نشان کرد: ما در وزارت نیرو راهکارهای مختلفی را در این بخش در نظر گرفته ایم. البته ما زمان دقیق اجرای فاز بعدی و پلکان دوم افزایش ۲۰ درصدی قیمت آب را نمی‌دانیم و باید از سوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها اعلام شود.
وی تاکید کرد: در هر حال ما در وزارت نیرو آماده اجرای فاز دوم افزایش قیمت آب و تغییر تعرفه‌ها هستیم، چرا که باید قانون را اجرایی کنیم و طی ۵ سال به قیمت تمام شده برسیم.
عطارزاده در این خصوص که اگر ستاد هدفمندی در ماه‌های آینده و قبل از اتمام سال جاری، برنامه افزایش فاز دوم قیمت تعرفه‌های آب را اعلام کند و مصوبه جدیدی ارائه شود، آیا وزارت نیرو بلافاصله وارد اجرا خواهد شد؟ گفت: این موضوع بستگی به این دارد که مجوز ستاد هدفمندی یارانه‌ها در چه زمانی از سال ارائه شود.
معاون وزیر نیرو در پایان سخنانش این مطلب را هم افزود که اگر برنامه ستاد هدفمندی یارانه‌ها در زمان مناسبی اعلام شود، حتماً قبل از اتمام سال جاری انجام خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *