۱۵ درصد از اشتغال خوزستان مربوط به نیروهای غیر بومی است

خورنا: مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: طبق بازرسی‌های گسترده از دستگاه‌های اجرایی مشخص شد حدود ۱۵ درصد از اشتغال استان مربوط به نیروهای غیر بومی است.

سید خلف موسوی دیشب در جلسه شورای اشتغال که در استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت یازدهم ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است و ما در خوزستان متناسب با سراسر کشور به دنبال ایجاد اشتغال و پائین آوردن آمار بیکاری هستیم.

وی با بیان اینکه میزان بیکاری خوزستان در سال ۹۰، ۱۲/۸ درصد بود تصریح کرد: رقم کشوری نرخ بیکاری در‌‌ همان سال ۱۲/۲ درصد بود یعنی ما با رقم ملی بیکاری ۰/۶ درصد فاصله داریم.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان بر تأکید مقامات استان به اشتغال بومی اشاره کرد و اذعان داشت: تاکنون ۱۱۹ کارگاه بررسی شده است که در این مکان‌ها ۸ هزار و ۳۴۰ کارگر مشغول به کار بودند و از این تعداد ۷ هزار و ۱۰۴ نفر بومی و یک هزار و ۲۳۶ نفر غیربومی بودند یعنی حدود ۱۵ درصد از اشتغال استان مربوط به نیروهای غیر بومی است.

وی با اشاره به اینکه این بازرسی‌ها ادامه دارد، عنوان کرد: در گذشته میزان اشتغال غیر بومی در استان ۳۸ درصد بود و اغلب آن‌ها از استان‌های مجاور که آمار بیکاری بالایی دارند برای اشتغال به خوزستان پناه می‌آورند.

موسوی عنوان کرد: در سال جاری ۶۰ هزار اشتغال در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، جهانگردی، خدمات و نفت و گاز در نظر گرفته شده است که دستگاه‌های اجرایی ملزم به تحقق آن‌ها هستند.

وی اضافه کرد: ۱۶ هزار فرصت شغلی معادی ۲۶ درصد از ابتدای سال جاری تاکنون محقق شده است.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان ابراز کرد: دو هزار و ۱۷۰ نفر از محل وام‌های خود اشتغالی و اشتغال خانگی تسهیلات دریافت کرده‌اند که رقم آن معادل ۱۱۰ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال است.

موسوی در پایان متذکر شد: ۶۷۶ نفر در طرح‌های بنگاه‌های زودبازده تسهیلاتی معادل ۳۳۰ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند و تمام تلاش ما این است که گام‌های بلندی را در جهت اشتغال جوانان برداریم.