فرماندار بهبهان از ایجاد ۹۸۰ شغل مستقیم در اجرای طرح های توسعه کشاورزی خبر داد

خورنا: فرماندار بهبهان گفت: در طرح های توسعه کشاورزی به بهره برداری رسیده تعداد  ۹۸۰ نفر مشغول به کار شده اند.

به گزارش خبرنگار خورنا از بهبهان، فرهاد باذلی محبوب اظهار کرد: شهرستان بهبهان در هر یک از شاخصهای ارزیابی اجرای طرح توسعه کشاورزی یکی از  مقامهای اول  تا سوم را به خود اختصاص داده است.

فرماندار بهبهان بیان داشت: یکی از پروژه های بسیار مهم و محوری دولت ، در سال ۹۱ و ۹۲ اجرای طرح توسعه کشاورزی بود.که مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید فراوان داشتند و در واقع مبتکر اصلی این طرح مقام معظم رهبری بوده است.

یکی از مشکلات اساسی کشور ما وابستکی اقتصاد به نفت است و تلاش برای عدم وابستگی به نفت همیشه مورد تاکید است . و افزود : نظر مقام معظم رهبری رفتن به سمت اقتصاد تولید محور است .

بنده عرض می کنم که توسعه کشاورزی می تواند جایگزین مناسبی برای نفت و اقتصاد وابسته به نفت باشد.
فرماندار بهبهان ادامه داد : از حدود یک سال و چند ماهی که از اجرایی شدن طرح توسعه کشاورزی می گذرد ، شهرستان بهبهان موفقیتهای بزرگی را در این زمینه کسب کرده است.

باذلی محبوب تاکید کرد: شهرستان بهبهان در هر یک از شاخصهای ارزیابی اجرای طرح توسعه کشاورزی یکی از  مقامهای اول  تا سوم را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد : چون شهرستان ما قطب دامپروی است ، حدود ۸۰ درصد از طرح های توسعه کشاورزی نیز در این زمینه است.

فرماندار بهبهان همچنین گفت : در مجموع سال ۹۱ و ۹۲ تعداد ۱۱۲۸ طرح توسعه کشاورزی را در کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان و استان به تصویب رسانده ایم که تمام طرح ها به بانک کشاورزی ،سپه ، توسعه تعاون و بانک صادرات معرفی شده اند.که از این تعداد ۹۰۳ طرح در بانک نیز به تصویب رسیده است. واز این تعداد ۸۰۰ طرح عقد قرار داد  شده و ۷۸۰ طرح نیز تصحیلات خود را دریافت کرده و همه این ۷۸۰ طرح در حال اجراست و ۶۸۶ طرح نیز تا این لحظه به بهره برداری رسیده است.

باذلی محبوب ادامه داد : اعتبار مصوب به کل ۱۱۲۸ طرح شهرستان بهبهان مبلغ ۸۰۳ میلیارد و ۳۸۹ میلیون ریال بوده که  ۹۰۳ طرح مصوب در بانک ۶۲۷ میلیارد و ۱۷۹ میلیون ریال را به خود اختصاص داده اند.که از این مبلغ  ۴۵۷ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال عقد قرار داد شده که ۴۵۱میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال به متقاضیان تصحیلات پرداخت شده است که از این میزان مبلغ  ۳۱میلیارد و ۵۸۱ میلیون تومان در طرح های به بهره برداری رسیده هزینه شده است.

وی ادامه داد : این یعنی رونق اقتصادی و به عبارت دیگر یعنی  ما روز به روز در موازنه های تولیدات کشاورزی در حال رشد هستیم.

وی عنوان کرد : ما در بعضی از تولیدات کشاورزی موازنه تولید مثبت دارم  و قابلیت صادرات محصولات خود به شهرها و حتی کشورهای هم جوار داریم.و افزود: برای نمونه تولید یونجه در شهرستان شرایط بسیار مناسبی دارد و علاوه بر تامین نیازمندیهای دامی شهرستان ، روزانه ۵۰۰۰ تن نیز مازاد تولید به استانها و کشور های هم جوار صادر می شود.

وی ادامه داد : در زمینه ذرت دانه ای و علوفه ای نیز شرایط مشابهی حاکم است .

فرماندار بهبهان ضمن بیان اینکه در صنایع جانبی نیز تلاشهای خوبی صورت گرفته گفت : یک کارخانه بسته بندی خرما مجددا در حال راه اندازی است که حدود یک میلیارد برای راه اندازی این کارخانه جدید تصحیلات داده شده و در یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.و افزود : با راه اندازی این کارخانه ۱۶۰ شغل به شکل مستقیم ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ حسین محمدی فرد