۲۲۰ نماینده مجلس: در برابر بازداشت معترضان سرمایه‌داری ساکت نمی‌نشینیم

خورنا: بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۲۰ امضا در حمایت از جنبش‌های ضدسرمایه‌داری غربی از سوی هیئت‌رئیسه مجلس قرائت شد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر خود لازم می‌دانیم به عنوان گوشه‌ای از این خشم همنوایی خود را با جنبش بزرگ ضد سرمایه‌داری اعلام کرده و حمایت خود را از جنبش ضدوال‌استریت در آمریکا و دنباله آن در سراسر جهان اعلام کنیم و از دولت‌های سرمایه‌داری حفظ جان دستگیرشدگان را در سراسر جهان مطالبه کنیم.
این نمایندگان که در برابر خشونت عریان علیه مردم کشورمان سکوت کرده بودند، افزود‌ه‌اند: لازم است سردمداران این دولت‌ها که گاه برای آزار گربه‌ای اشک می‌ریزند به پلیس و نیروهای نظامی‌شان دستور دهند که با مردم به جان آمده محترمانه برخورد کنند و به حقوق انسانی معترضان احترام بگذارند و آزادی‌های تضمین شده در قوانین خودشان و اعلامیه جهانی حقوق بشر را محترم بشمارند.
در پایان این بیانیه آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی این دولت‌ها را مسئول جان و مال مردم به جان آمده از استکبار و استبداد سرمایه‌داری دانسته و اعلام می‌داریم که در مقابل موجب بازداشت‌های بی‌رویه و آزار و اذیت معترضان ساکت نخواهیم نشست.