نظارت بر مجموعه‌های تفریحی و شهربازی‌های آبادان

خورنا: کارشناس اداره استاندارد آبادان گفت: در راستای ایمنی و سلامت شهروندان و با توجه به اجباری بودن استانداردهای شهربازی، ۱۰۷ دستگاه بازی در چهار شهربازی شهر آبادان توسط کارشناسان این اداره در مرداد ماه سال جاری بازرسی شد.

اسماعیل عزیزی‌ها اظهار کرد: از آنجا که هیچ دستگاه شهربازی بدون داشتن مجوز استاندارد حق بهره‌برداری را ندارد و این اداره اقدام به پلمپ دستگاه‌های مذکور می‌نماید، تذکرات لازم جهت دریافت گواهینامه ایمنی استاندارد به بهره برداران ارایه و نکات و مسایل مربوط به مبحث ایمنی و بحرانی حادثه‌ساز نیز به آن‌ها گوشزد شد.

وی گفت: در این بازرسی‌ها، کلیه موارد ایمنی و استانداردهای اجباری شهر بازی، نحوه بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات بر اساس استانداردهای ملی مربوطه توسط کارشناسان استاندارد آبادان و شرکت تایید صلاحیت شده در زمینه شهربازی مورد نظارت و بازرسی قرار گرفت.

عزیزی‌ها عنوان کرد: در طول این بازرسی‌ها برای ۸۶ دستگاه گواهینامه ایمنی و قطعی یک‌ساله جهت بهره‌برداری و استفاده از دستگاه و برای تعدادی از دستگاه‌ها نیز مجوز بهره‌برداری مشروط تا زمان تکمیل مدارک و مستندات صادر شد.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک علاوه بر پیگیری بازرسی از بقیه دستگاه‌های موجود در شهر بازی‌های آبادان، کلیه تجهیزات موجود در شهر بازی خرمشهر، منطقه آزاد اروند و شادگان نیز مورد بازدید و بازرسی قرار خواهند گرفت.

کارشناس اداره استاندارد آبادان ادامه داد: جهت افزایش سطح کیفی آگاهی مسئولان فنی شهر بازی‌ها و بهره‌برداران و همچنین کاهش حوادث و اتفاقات، دوره آموزشی جهت بهره‌برداران پارک‌ها و شهر بازی‌ها در محل اداره استاندارد آبادان برگزار می‌شود.