راه‌اندازی سطح تکمیلی در حوزه‌های علمیه آبادان

خورنا: آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: جهل‌ستیزی نیازمند آراستگی‌ انسان به علم، عقل، حکمت و حکم است که این رسالت خطیر در نهاد معرفتی مدارس علمی-دینی به انجام می‌رسد.
وی افزود: برای تکریم از زنان فداکار و خواهران طلبه منطقه به‌زودی سطح سه تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه آبادان و خرمشهر دایر و آغاز به کار خواهد کرد.
عضو کمیته مدارج علمی سطح سه و چهار حوزه‌های علمیه استان خوزستان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده شاهد راهیابی بانوان طلبه آبادانی و خرمشهری به عالی‌ترین سطح تحصیلات تکمیلی باشیم.
وی اضافه کرد: از این پس فارغ‌التحصیلان حوزه‌های خواهران آبادان و خرمشهر و شهرهای دیگر خوزستان بدون نیاز به شهرهای دیگر در مدرسه کوثر خرمشهر تحصیلات خود را پی می‌گیرند.
محمدی اصفهانی گفت: در این راستا بانوان همزمان با مدیریت زندگی خانوادگی، دانش‌افزایی می‌کنند.
وی ادامه داد: بانوان طلبه، رهپویان فاطمی هستند و آنها بهترین حامیان ولایت در عصر حاضر و منادیان فرهنگ فاطمه زهرا(س) هستند.
خطیب جمعه آبادان افزود: در مراسمی که اخیراً در مدرسه علمیه خواهران کوثر خرمشهر و دیدار با طلاب و اساتید مدرسه برگزار شد پیشرفت بانوان طلاب به وضوح و روشنی دیده شد که این امر جای بسی تقدیر و تحسین است.
وی اضافه کرد: البته امیدواریم با برطرف‌سازی مشکلات در پیش‌روی این حوزه بیش از پیش شاهد تحولات چشم‌گیر بانوان طلاب منطقه باشیم.
محمدی اصفهانی با اشاره به اینکه زنان فداکار این خطه باید به جایگاه رفیع خود دست یابند، گفت: دوره تحصیلات تکمیلی نقطه‌ عطفی در تاریخ درخشان مدارس علمیه خواهران آبادان و خرمشهر خواهد بود.