طرح تابستانی پلیس راه در جاده‌های خوزستان

خرنا: فرمانده پلیس راه خوزستان در خصوص موج دوم سفرهای تابستانه گفت: طرح پوشش جاده‌های استان در موج دوم سفرهای تابستانه از پس از ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا دوم مهرماه ۹۲ ادامه دارد.

 سرهنگ قاسم قدرتی فرمانده پلیس راه خوزستان اظهار کرد: نیروهای پلیس راه با آماده‌باش کامل در کنار نیروهای اورژانس، هلال احمر، راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل مشغول خدمات‌رسانی هستند.

 فرمانده پلیس راه خوزستان گفت: در اجرای این طرح، نیروها در نقاط حادثه‌خیز و نقاطی که بر اساس آمار بیشترین سهم تصادفات را به خود اختصاص داده بودند، مستقر می‌شوند.

 قدرتی افزود: این نقاط شامل مسیر اهواز به اندیمشک، اندیمشک به خرم آباد، سه راهی غیزانیه به سمت هفتگل، باغملک، ایذه، دهدز، مسیر رامهرمز به سمت بهبهان و بهبهان به گچساران هستند که دروازه‌های خروجی استان به سمت استان‌های خوش آب و هوا به شمار می‌روند. پلیس راه علاوه بر این‌که در دیگر مسیرهای استان حضور فعال دارد، این مسیرها را نیز تقویت کرده و نیروهای پلیس راه به صورت ۲۴ ساعته مشغول نظارت و کنترل ترافیک در جاده‌های استان هستند.

وی ادامه داد: به رانندگان توصیه اکید می‌شود که سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کنند. از انجام اعمال مخاطره‌آمیز که بعضا توام با سرعت است، جدا خودداری کنند؛ آمار تصادفات در ایام گذشته نشان داده عجله و شتاب، بخشی از حوادث را رقم زده است.

 رییس پلیس راه خوزستان اظهار کرد: معمولا در مسیرهای دوطرفه اعمال سرعت‌های غیرمجاز از سوی رانندگان مشاهده می‌شود که باید رانندگان به مقرراتی که برای سرعت و سبقت غیرمجاز وضع شده، توجه کامل داشته باشند.

 قدرتی گفت: واژگونی‌ها یکی دیگر از حوادث رانندگی است که متاسفانه عمدتا ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است و علت دیگر آن نیز بر اثر تخطی از سرعت مطمئنه است که باید رانندگان پیش از رانندگی استراحت کافی داشته باشند.

 وی ادامه داد: همچنین خودداری از استفاده از مواد روان‌گردان یا داروهای خواب‌آور و خودداری از رانندگی در ساعات خواب از ۱۲:۳۰ ظهر تا ۱۶:۳۰ یا شب‌ها از ۰۰:۳۰ تا ۵:۳۰ صبح از دیگر عوامل موثر در کاهش تصادفات به خصوص از نوع واژگونی است.

 رییس پلیس راه خوزستان افزود: بیشتر رانندگانی که وارد جاده می‌شوند از آن دسته رانندگان شهری هستند که با نحوه رانندگی در جاده‌های برون شهری تقریبا بیگانه هستند و گاه دچار خواب‌آلودگی می‌شوند یا با سرعت‌های غیرمجاز در پیچ‌ها، سربالایی‌ها، یا سرازیری‌ها کنترل خودرو برای آنها دشوار شده و موجب وقوع حادثه می‌شوند.