مانور امداد و نجات در بهبهان برگزار شد

خورنا: به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، در این مانور که صبح امروز در مجاورت بوستان قائم این شهرستان اجرا شد بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای امدادی، آتش‌نشانی، هلال احمر، ناحیه مقاومت بسیج، نیروی انتظامی، بهداشت و درمان، برق، آب و فاضلاب، گازرسانی، راه و ترابری، مخابرات، بنیاد مسکن و آموزش و پرورش شرکت داشتند.
سناریوی این مانور امداد و نجات در خصوص وقوع یک زلزله ۶.۷ ریشتری صبح امروز در منطقه‌ای با سکونت ۴۰ خانوار بود.
براساس این گزارش با شروع زلزله فرضی و وقوع آتش‌سوزی، قطع جریان‌های آب و برق و شکستگی شبکه توزیع گاز، ابتدا نیروهای امدادی گاز به همراه آتش‌نشانی در صحنه حضور یافته، ضمن قطع جریان گاز به منظور پیشگیری از گسترش خسارات ناشی از حریق به اطفاء حریق پرداختند.
نیروهای امدادی هلال احمر، بسیج و آموزش و پرورش با کمک پرسنل امدادی اورژانس با ایجاد بیمارستان صحرایی به کمک و مداوای اولیه مصدومان حادثه پرداخته و آنها را به بیمارستان صحرایی انتقال و درمان کردند.
همچنین ادارات آب و فاضلاب، برق و مخابرات نیز شبکه‌های آب، برق و تلفن را برقرار و نیروی انتظامی نیز با برقراری پاسگاه سیار به ایجاد نظم و امنیت و جلوگیری از سرقت پرداخته و ضمن برپایی چادرهایی جهت اسکان موقت زلزله زدگان، مردم را از ساختمان‌های خسارت دیده به چادرها هدایت کردند.
در این مراسم که مسئولان اجرایی، اعضای ستاد حوادث غیر مترقبه بهبهان و قشرهای مختلف مردم نیز حضور داشتند نیروی امدادی وسایل نقلیه امدادی، آتش‌نشانی، اتفاقات آب، گاز و مخابرات، پلیس راهنمایی و رانندگی، ماشین آلات، آبفا، آمبولانس‌های امداد، هلال احمر و اورژانس شبکه بهداشت و درمان رژه رفته و آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *