برگزاری همایش بزرگ “نماز جماعت صبح” در شادگان

خورنا: سعید فیوضی در حاشیه برگزاری پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شادگان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شهرستان شادگان دارای ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف است که می‌تواند با ارائه یک برنامه‌ریزی خوب فرهنگ‌های غلط در جامعه را به فرهنگ‌های صحیح تبدیل کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای ارزش‌گذاری و ارزش نهادن به معنویات باید کارهای عملی و جدی انجام گیرد تا شاهد نتایج مطلوب کارها باشیم.
فرماندار شادگان با تأکید بر انجام فرضیه نماز، افزود: فریضه الهی نماز به عنوان مهم‌ترین عامل در بهسازی فرهنگ جامعه و رمز وحدت مسلمانان جهان است.
وی ادامه داد: همه باید کمک کنند تا فرهنگ نماز و توجه به مساجد در جامعه ما کانون توجه باشد و نسل جوان را بیش از پیش با اهمیت این موضوع آشنا کنیم.
فیوضی با اشاره به فعالیت گسترده مبلغان و ارتباط تنگاتنگ آنها با جوانان، تصریح کرد: آموزش نماز و احکام مربوط به آن باید از سوی مبلغان دینی در مساجد مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
وی در ادامه گفت: در حکومت دینی توجه به فریضه نماز جماعت صبح یک اصل است که باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام شود.
فرماندار شادگان اضافه کرد: در شهرستان شادگان چند مسجد برای برگزاری نماز جماعت صبح فعال شده‌اند که درصدد هستیم تعداد مساجد فعال در این زمینه را افزایش دهیم.
وی اظهار داشت: در همین راستا مکاتباتی با ادارات در زمینه هماهنگی با حوزه علمیه و روحانیون برای اقامه نماز جماعت صبح در شهرستان انجام خواهد شد.
فیوضی از مسئولان ادارات خواست نهایت همکاری را در راستای ادای این فریضه دینی به صورت جماعت با روحانیون داشته باشند.
وی همچنین از برگزاری همایش بزرگ “نماز جماعت صبح” در سطح این شهرستان خبر داد و افزود: امیدواریم این همایش به شکل شایسته‌ای با همکاری مسئولان برگزار شود.
فرماندار شادگان گفت: مسئولان باید در این راستا همکاری لازم را با مجریان همایش داشته باشند و در این همایش حضوری گسترده به عمل آورند.