دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش دغدغه ای برای ادامه تحصیل ندارند

خورنا: ‘محمد شریف زاده’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: پس از اینکه آموزشکده های وزارت آموزش و پرورش از این وزارتخانه جدا شد و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت، دانشکده فنی و حرفه ای دایر شد.
وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش می توانند پس از گذراندان دوران تحصیل خود در هنرستان ها در یکی از دانشکده های فنی و حرفه ای به ادامه تحصیل بپردازند.
مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش اضافه کرد همچنین این دانش آموزان می توانند در دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی و کاربردی تحصیل در رشته مورد نظر خود را ادامه دهند.

** رشد پنج درصدی جذب دانش آموزان فنی و حرفه ای
شریف زاده همچنین یادآور شد با اقدامات انجام شده در حوزه آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش، پیش بینی می شود شمار این دانش آموزان حدود پنج درصد افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش حدود ۳۷ درصد دانش آموزان دوره متوسطه کل کشور را تشکیل می دهند، خاطر نشان کرد تمهیداتی اندیشیده شده تا دانش آموزان علاقه مند و با استعداد با آگاهی کامل به هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت شوند.
مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش ابراز امیدواری کرد که با زمینه سازی های لازم در حوزه آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش، دانش آموزان در آینده دچار مشکل نشده و هنگام فارغ التحصیلی، دانش آموزانی کارآفرین و خوداشتغال باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *