جنوب خوزستان ۶۰ درصد گاز مایع مورد نیاز کشور را تامین می‌کند

خورنا: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان گفت: حدود ۶۰ درصد گاز مایع مورد نیاز کشور از طریق منطقه آبادان واقع در جنوب استان خوزستان تامین می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی حکمت افزود: پخش منطقه آبادان، ظرفیت بارگیری روزانه ۳۰ میلیون لیتر انواع فرآورده را دارد که این میزان در مقاطع مختلف سال از ۱۰ تا ۳۰ میلیون لیتر در نوسان است.
وی با تاکید بر سوخت رسانی به هفت نیروگاه مهم کشور تاکید کرد: در شهر آبادان به طور میانگین روزانه یک هزار و ۵۰۰ تن گاز مایع و در بندر ماهشهر روزانه ۶۰۰ تن گاز مایع بارگیری می شود.
حکمت با اشاره به ظرفیت تخلیه روزانه ۱۰ میلیون لیتر نفت کوره در بندر ماهشهر گفت: با اتصال دو نیروگاه خرمشهر و آبادان به شبکه ملی نفت ایران، تامین نفت گاز مورد نیاز این دو نیروگاه نیز از طریق پخش آبادان انجام می شود.
وی با اشاره به وجود پنج انبار در سطح منطقه آبادان افزود: دو انبار گاز مایع و تاسیسات بارگیری فرآورده در پالایشگاه آبادان در شهر آبادان و سه انبار شهید نوربخش، مرکز انتقال گازمایع و انبار نفت کوره در بندرماهشهر مستقر است.
مدیر شرکت پخش منطقه آبادان از راه اندازی انبار بزرگ ۳۰۰ میلیون لیتری بندرماهشهر در جوار انبار شهید نوربخش این بندر به منظور افزایش ظرفیت ذخیره سازی انواع فرآورده خبر داد و افزود: این انبار ظرفیت ذخیره سازی منطقه را افزایش خواهد داد و در صورت نیاز می توان از آن برای ذخیره سازی فرآورده های صادراتی استفاده کرد.
وی تاکید کرد: این طرح از پیشرفت خوبی برخوردار است و در صورت تامین منابع مالی موردنیاز، تا پایان سال ۹۰ به بهره برداری می رسد.
علی حکمت با اشاره به تامین سوخت هوایی موردنیاز منطقه از طریق پالایشگاه آبادان گفت: سوخت هوایی دریافتی از پالایشگاه آبادان و نیز اصفهان، علاوه بر مصرف در مراکز سوخت گیری آبادان و ماهشهر، به شهر اهواز نیز ارسال می شود.
وی با تاکید بر ظرفیت ذخیره سازی دو میلیون لیتر سوخت جت گفت: میزان سوخت رسانی به هواپیماها با توجه به تعداد پروازها متغیر و این میزان به طور میانگین در مرکز سوخت گیری آبادان روزانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار لیتر و در ماهشهر روزانه ۴۰۰ هزار لیتر است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *