طرحهای انرژی نو و تجدید پذیر در خوزستان حمایت می شوند

خورنا: رئیس سازمان صنایع ومعادن خوزستان از حمایت همه جانبه از طرحهای انرژیهای نو و تجدید پذیر به خصوص صنایع خورشیدی خبر داد و گفت: انرژی خورشیدی جزو انرژیهای تجدید پذیر بوده و مانیز باید به سمت استفاده از این انرژی برای تولید برق مورد نیاز حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید خلف موسوی گفت: صنایع خورشیدی، جزو صنایعی است که از محل اعتبارات آمایش برای آن تسهیلاتی در نظرگرفته شده و متقاضیان می توانند تا سقف ۷۰ درصد از کل سرمایه مورد نیاز را از محل این تسهیلات استفاده کنند.

موسوی با اشاره پتانسیل مصوب انرژی خورشیدی در استان خوزستان اعلام کرد: متوسط تابش سالیانه خورشید در استان ۴.۵ تا ۳.۸ کیلووات ساعت برمترمربع در سال است که این مزیت فرصت بسیار مناسبی برای واگذاری طرحها و پروژها به سرمایه گذاران داخلی یا مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم می کند.
رئیس سازمان صنایع ومعادن با بیان این مطلب که در کشورهای جهان، انرژی خورشیدی را به عنوان یکی از منابع اصلی تامین کننده انرژی در آینده می دانند به لزوم برنامه ریزی و فعالیت گسترده در جهت گسترش کاربرد این انرژی در مصارف مختلف تاکید کرد و فرهنگ سازی و تشویق جامعه به استفاده از انرژیهای نو را ضروری خواند.
وی در خصوص مزیتهای استفاده از نیروگاه های خورشیدی اظهار کرد: تولید برق بدون مصرف سوخت، عدم احتیاج به آب زیاد و همچنین عدم آلودگی محیط زیست از جمله موارد استفاده از نیروگاه های خورشیدی است.
موسوی افزود: استفاده از پانلهای خورشیدی برای تولید برق در بسیاری از مناطق مانند و یلاهای خارج از شهر، پارکها، بیلیوردها، روشنایی معابر و جاده ها توجیه اقتصادی داشته و بهتر از ژانرتور است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *