امام جمعه آغاجاری: هر نظامی که خالی از ولایت فقه باشد طاغوت است

خورنا: امام جمعه آغاجاری: هر نظامی که خالی از ولایت فقه باشد طاغوت است.

به گزارش خبرنگار خورنا از آغاجاری  حجت الاسلام منصور نصاری  امام جمعه شهرستان آغاجاری در خطبه اول ضمن دعوت همه به تقوا، چهار مورد از وظایف منتظرین حضرت ولی عصر را که دارای نشانه هایی است را برشمرد.

وی گفت: منتظر واقعی مطیع امر خدا، پیامبر، امامان معصوم ودر زمان غیبت مطیع ولی فقیه می باشد.ضمن اینکه به خدا توکل دارد رزق و روزی خودرا از خدا می  طلبد.

حجت الاسلام نصاری بیان داشت: از خدا خواستار توان دوری از گناه شویم. گناه مهم ترین عامل سقوط انسان به دره تاریکی ها می باشد. نیت اعمال خالصانه و برای خدا باشد.

امام جمعه آغاجاری در خصوص شناخت گناه گفت: ترک گناه شدنی نیست مگر با شناخت گناه و منتظر باید به مسایل و احکام دینی آشنا باشد و واجب است که آنها را یاد بگیرد. تهمت و غیبت حرام است یعنی عذاب دارد، ولی اعمال مکروه اعمالی است که خدا دوست ندارد ولی اگر انجام دادیم عذاب ندارد.

در پایان خطبه اول  احکام خمس و سال خمسی را مطرح نمود و تاکید داشت که باید هر سال ، روزی جهت حساب سال خمسی قرار دهیم .

حجه الاسلام منصور نصاری امام جمعه آغاجاری در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته  با اشاره به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: حکومت جمهوری اسلامی دو جنبه دارد، یک جنبه جمهوریت که بر اساس مشارکت مردم و رای گیری رئیس جمهور اجازه امور سیاسی و اجرایی را می یابد و یک اجازه شرعی که  توسط ولایت فقیه به رئیس جمهور تنفیذ می گردد  و رئیس جمهوری که بخواهد آغاز بکار کند حتما باید از ولایت فقیه اجازه شرعی بگیرد و هر نظامی که خالی از ولایت فقه باشد طاغوت است.

وی در ادامه تصریح نمود: ما در نظامی زندگی می کنیم که ولایت فقیه حکومت می کند  در زمان غبیت ولی عصر(عج) اجازه امور شرعی و اسلامی را ولی فقیه صادر کند. در مراسم تنفیذ اجازه کار توسط مقام اول مملکت یعنی ولایت فقیه  به رئیس جمهور داده میشود. ولایت فقیه تمام اختیاراتی که به پیامبر و بعد به امامان معصوم رسیده را در زمان غیبت امام دارد.

نصاری در ادامه به وقایع مهم اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۴۴ هجری قمری به دستور وهابیت تخریب حرم مطهر ائمه در بقیع انجام گرفت. صیهونیسم از زمان حضرت آدم وجود داشته که اسم امروزی حزب شیطان می باشد. وهابیت بر علیه شیعه جهاد اعلام میکند ولی چرا جهاد برعلیه اسرائیل را اعلام نمی کند چون خود آلت دست امریکا و انگلیس می باشد. حالا مردم عراق را ترور می کنند و می کشند چون شعیه زیاد دارد. چرا مردم سوریه را که اکثرا سنی هستند و یا فلسطینیان که سنی هستند را می کشند؟ چون دست پرورده شیطان بزرگ و انگلیس و اسرائیل هستند.

امام جمعه آغاجاری تاکید کرد: ما کشتار مسلمانان بخصوص در عراق و سوریه  و تخریب  حرم ائمه اطهار و اماکن مذهبی را بشدت محکوم می کنیم.

وی در ادمه در مورد وقایع مصر اعلام کرد: متاسفانه اخوان المسلمین در مصر به آمریکا و اسرائیل اعتماد کردند و به آنها رو  آوردند و همان موقع که از اسرائیل کمک خواستند حکومت مرسی برکنار شد. همان اشتباهی که حکومت مصدق کرد و وقتی به آمریکا رفت و به آنها اعتماد کرد با راه اندازی کودتای  ۲۸ مرداد حکومت مصدق سرنگون و محمد رضا شاه به حکومت برگشت.

امام جمعه در ادامه بیان کرد : ۲۶ مرداد سالروز بازگشت افتخار آفرینان ۸ سال دفاع مقدس به میهن اسلامی می باشد. کسانی که در زمان جنگ تحمیلی اسیر شدند و روز و شب  مورد شکنجه قرار می گرفتند  و ما این آرامش کشور را با توجه به اینکه در کشورهای شرق و غرب کشورمان نا امنی می باشد را مدیون آزاده ها وشهداء هستیم.

وی در پایان اظهار کرد:  امروز روز جهانی مساجد می باشد. روزی که با کوتاهی کشور های عربی و بعضی کشور های مسلمان، اسرائیل مسجد الاقصی را به آتش زد و جگر مسلمانان را سوزاند، در صورتی که امام راحل فرمود اگر کشور های عربی همت کنند و یکماه شیر نفت را بر روی غرب و اسرائیل ببندند آنها شکست خواهند خورد. شیطان بزرگ و اسرائیل قصد حکومت بر کل جهان را دارند.

انتهای خبر/ حسین رحمتی