اولین دندانپزشک تجربی خوزستان در سن ۸۵ سالگی درگذشت

خورنا: اولین دندانپزشک تجربی خوزستان در رامهرمز پس از طی یک دوره بیماری در گذشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، منوچهر وحید اولین دندانپزشکی بود که در رامهرمز مشغول به کار و خدمت به مردم شد و خدمات شایانی را به مردم شهر و روستاهای این شهرستان کرد.

وی متولد سال ۱۳۰۷ و زاده رامهرمز بود و دارای سه فرزند دختر است.

وی حرفه دندانسازی و دندانپزشکی را بطور تجربی نزد پدرش آموخت و از سال ۱۳۳۲ وارد این حرفه شد و دو سال از سوابقش را در امیدیه و آبادان طبابت کرد و پس از آن به زادگاهش رامهرمز آمد.

در آن سال‌های دهه ۳۰ تا ۵۰ که دسترسی مردم به پزشک و دندانپزشک بسیار کم بود و مردم دندان‌های پوسیده خود را توسط دلاک‌های محلی با زجر و عذاب فراوان می‌کشیدند وی با آغاز به کارش در سال ۱۳۳۲ در رامهرمز تبدیل به اولین دندانپزشک و دندانساز تجربی این شهرستان شد که آوازه وی حتی به شهرهای همجوار نیز رسید و همه روزه گروه کثیری از مردم جهت درمان دندان و ساخت دندان مصنوعی نزد وی می‌آمدند.

مرحوم منوچهر وحید از افراد خیری بود که در طول سال‌های طبابتش و با توجه به فقر حاکم بر جامعه در دوران ستمشاهی با انگیزه مادی به حرفه‌اش نمی‌نگریست و همیشه نگاهی خیرخواهانه به مردمی که از شهر و روستاها برای طبابت نزد وی می‌آمدند داشت و از کمک‌های مادی به افراد محروم نیز دریغ نمی‌کرد.

زنده‌یاد منوچهر وحید در ایام جوانی در زمینه‌های هنری از جمله تئاتر و گریم نیز فعالیت داشت.

زنده‌یاد منوچهر وحید با توجه به سال‌ها طبابت در شهرستان رامهرمز مورد وفاق و احترام بسیار زیاد مردم بود که با فوتش پیر و جوان در سوگش غمگین شدند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • رضا قنواتی سِرتِق تر از این حرف ها بودی....اصلن شکل مُردن نبودی...با اینهمه خیال م راحت است... با اینکه نیستی....مرگ... هیچگاه در چهره ی تو راه نمی رود.....