نماینده ایذه و باغملک: اقلیتی در مجلس بحث حوادث سال ۸۸ را مطرح می کنند

خورنا: نماینده ایذه و باغملک گفت: گروه اقلیتی در مجلس هستند که بحث حوادث سال ۸۸ را مطرح می کنند و معتقدند برخی از وزرای پیشنهای آقای روحانی در این حوادث نقشی داشته اند و به این دلیل می گویند نباید در کابینه باشند منتها اکثریت مجلس چنین فکر نمی کنند.

به گزارش خورنا از ایذه، دکتر درویش پور  گفت: گروه اقلیتی در مجلس هستند که بحث حوادث سال ۸۸ را مطرح می کنند و معتقدند برخی از وزرای پیشنهای آقای روحانی در این حوادث نقشی داشته اند و به این دلیل می گویند نباید در کابینه باشند منتها اکثریت مجلس چنین فکری نمی کنند. اکثریت مجلس معتقد هستند که نباید پرونده سازی کرد و می گویند اگر اینها نقش کلیدی در این حوادث داشتند اصلا معرفی نمی شدند.

نماینده ایذه و باغ ملک افزود: اگر بخواهیم بر اساس تبلیغات سایت‌ها و افراد مختلف در مورد وزرا تصمیم گیری کنیم باید خیلی ها را متهم کنیم اما ما کشوری قانونمند و قانونمدار داریم و اگر کسی طبق قانون جمهوری اسلامی و قوه قضائیه در آن حوادث محکوم شده باشد، همه ما معترض می شویم که چرا باید چنین فردی در کابینه باشد اما اگر در حد شایعات و شنیده ها باشد و محکومیتی نداشته باشند اکثریت نمایندگان معتقدند که ما نمی توانیم چنین فردی را با انتصاب اینکه در فتنه بوده و دستی داشته  رد کرد و به وی رای نداد.

وی با اشاره به اینکه در مورد وزرای علوم، آموزش و پرورش، ‌کار و نفت این مباحث مطرح شده است،‌ تاکید کرد: این مباحث دلیل نمی شود که بگوییم اینها رای نمی آورند. اکثریت مجلس بر این عقیده اند که باید با رئیس جمهور همکاری کرد و باید رای اعتماد داد تا کارها زودتر شروع شود. اگر وزیری هم مشکل داشت، می شود استیضاح و سوال کرد. مجلس ابزارهای قانونی دارد و اینگونه نیست که وزیری که رای آورد از نظارت مجلس به دور باشد. بهتر است کسانی هم که ایراد می گیرند زیاد نگران نباشند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اهواز با بیان اینکه در سالیان اخیر مباحث سیاسی باعث شده است که مطالبات مردم به حاشیه رانده شود،‌گفت: مجلس و دولت باید بیشتر به دنبال حل مسائل اقتصادی و عمرانی و توسعه‌ای و حل دغدغه ها و مشکلات مردم و بحث های سیاسی بین المللی باید باشد. آنچه مربوط به نزاع های داخلی است هیچ وقت به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید بنابراین بهتر است مجلس وقتش را وقف محرومیت زدایی و توسعه کشور کند و خودش را درگیر نزاع های سیاسی نکند.

این نماینده با تاکید بر اینکه این فضاسازی ها برای سهم خواهی و اعمال نظر شخصی بر تصمیمات دولت است،‌گفت: دستگاه های امنیتی و قضایی با مقصرین فتنه برخورد کرده اند. وقتی قوه قضائیه کسی را مقصر ندانسته و حکمی نداده است و از آنجا که بر اساس قانون و دین اصل بر براعت است،‌ نباید حکم شخصی داد. از طرف دیگر همه معتقدند که آقای روحانی در مورد این لیست با رهبری مشورت کرده اند بنابر این بهتر است زیاد مته به خشخاش نگذاریم و بگذاریم کارها انجام شود؛ خصوصا در وضعیت کنونی کشور و در شرایط تحریم و مسائل خارجی و بهتر است تنش های داخلی را به حداقل برسانیم.

وی افزود: معرفی کابینه در اولین فرصت را، ما دلیلی بر جدیت آقای روحانی می دانیم و اگر به همین صورت کارهای وی پیش برود و دولت به موقع به وظیفه خود عمل کند، با استقبال مجلس و مردم مواجه خواهد شد. این حرکت مثبتی بود که انجام شد و انشاءالله در بودجه و سایر مسائل همین اقدام را ببینیم. پیام ما به نمایندگان این است که با روح برادری اسلامی و دینی به کابینه نگاه کنند و به تنش ها و اختلافات دامن نزنند. این موضوع که ما به کشورهایی مانند مصر و سوریه توصیه می کنیم که وحدت داشته باشند و متحد شوند باید در مورد خودمان نیز صادق باشد. علما و اندیشمندان ما باید با یکدیگر متحد باشند و وحدت کنند و مسائل تنش‌زا را مطرح نکنند.

درویش پور در پایان افزود: عملکرد آقای نجفی در زمان تصدی آموزش و پرورش مثبت بود و فرهنگیان از وی راضی بودند. حرکت هایی که در آموزش و پرورش انجام داد و حمایت هایی که از معلمین انجام داد حرکت موفقی داشت که هنوز در ذهن مردم باقی مانده است. آقای میلی منفرد نیز فردی توانمند است.