کارگران شهرداری اهواز: طلب‌کاریم/ شهردار: بدهی نداریم

خورنا: شهردار منطقه یک اهواز گفت: شهرداری منطقه یک بدهی به کارگران ندارد و این عده تنها به دلیل عدم پرداخت حقوق سنوات مقابل در شهرداری منطقه یک تجمع کردند.

صبح امروز کارگران شهرداری منطقه یک اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و دست‌مزدشان مقابل در شهرداری منطقه تجمع کرده و خواستار پرداخت حقوقشان شدند.

در این رابطه یکی از کارگران معترض گفت: از ابتدای امسال حق سنوات ما داده نشده است و چهار ماه می‌شود که حقوقی دریافت نکرده‌ایم.

وی همچنین افزود: علاوه بر حقوق و مزایا، ما هنوز عیدی خود را دریافت نکرده‌ایم و هنوز با مشکلات بیمه دست و پنجه نرم می‌کنیم.

این کارگر شهرداری با بیان این مطلب که ما اینجا به قصد اعتصاب تجمع نکرده‌ایم افزود: ما اینجا جمع شده‌ایم تا صدایمان را به مسئولان برسانیم، این حق فرزندان ماست که داده نشده است، ما در ایام عید شرمنده خانواده‌های خود شدیم و امیدواریم مسئولین رسیدگی کنند.

در این حال شهردار منطقه یک اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز در خصوص تجمع کارگران شهرداری جلوی در شهرداری منطقه یک اظهار کرد: شهرداری در این اتفاق دخالتی ندارد و شرکت پیمانکاری که مسئول جمع آوری زباله در سطح منطقه یک شهرداری اهواز است هیچ‌گونه طلبی از ما ندارد.

داوود دارابی ادامه داد: این شرکت خود نیز نسبت به این مسئله اذعان دارد و درخواست کارگران درخصوص عدم پرداخت حقوق سنوات است و این سنوات جزو قرارداد پیمان است که شرکت باید از روز اول این مسئله را در درج قیمت در نظر می‌گرفت.

شهردار منطقه یک اهواز خاطر نشان کرد: ما با در نظر گرفتن مشکلات معیشتی کارگران که با آن دست به گریبان هستند تصمیم گرفتیم که مبلغی را به عنوان قرض به پیمانکار بدهیم تا این رقم را بین کارگر‌ها توزیع کند و برای این کار باید نماینده‌ای از طرف پیمانکار مراجعه می‌کرد تا رسید بدهد تا پول واریز شود که متاسفانه با دو روز تاخیر حضور پیدا کرد.

وی افزود: این تاخیر باعث شد تا آستانه صبر کارگران به پایان برسد و با زیر پا گذاشتن یک‌سری خط قرمز‌ها با تجمع جلوی در شهرداری منطقه یک باعث برهم خوردن نظم عمومی شهر شدند و تصور آن‌ها بر این بود که کوتاهی از شهرداری است و نمی‌خواهد پول آن‌ها را پرداخت کند.

دارابی عنوان کرد: بعد از توضیح دادن وضعیت که شهرداری بدهی به شرکت ندارد و برای پرداخت پول منتظر سند هستیم، نماینده شرکت حضور پیدا کرد و با پرداخت پول مشکل برطرف شد.