نماینده دزفول: وزارتخانه‌های نیرو و راه سازی در خصوص حوادث اخیر پاسخگو باشند

خورنا: نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به دنبال کشته شدن ۱۲ نفر از مردم این شهرستان گفت: با مقصرین اصلی این حادثه که وزارت خانه‌های نیرو و راه و شهرسازی هستند برخورد جدی خواهیم کرد و باید هر چه سریع‌تر پاسخگوی این موضوع باشند.

عباس پاپی‌زاده لحظاتی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: متاسفانه وزارت نیرو هیچ گونه حصاری برای حفاظت از کانال‌های کنار جاده روستایی سنجر به دزفول قرار نداده است.

وی با بیان اینکه روستا سنجر با جمعیت چند هزار نفری در حریم شهرستان دزفول واقع شده است افزود: جاده‌ای اتصالی این روستا به شهرستان دزفول بسیار باریک بوده و از کنار کانال‌های کشاورزی عبور می‌کند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه در هر ثانیه ۱۵۰ مترمکعب آب از این کانال در حال عبور است نگذاشتن حفاظ در اطراف آن کار بسیار خطرناکی است.

وی عنوان کرد: وزارت نیرو در این خصوص کم کاری کرده و باید پاسخگوی از دست دادن جان هموطنان خوزستانی باشد.

پاپی‌زاده خطاب به وزارت راه و شهرسازی افزود: چرا در شهرستانی همچون دزفول که بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد در بخش راه روستایی ضعیف عمل شده است؟ چرا پل‌های دسترسی روستا‌ها به شهر اینقدر کم عرض و اصلا غیر استاندارد است؟

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در خصوص حق مردم شهرستان دزفول ظلم کرده و امروز باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان دزفول در بخش توسعه راه روستایی از بین ۲۴ شهرستان استان رتبه ۲۲ را دارد که واقعا شرایط نامناسب و دردآوری است.

وی ادامه داد: بسیاری از روستاهای دزفول حتی جاده خاکی برای عبور و مرور ندارند و عمدتا به سختی تردد می‌کنند. این موضوع جان همشهریان ما را تهدید کرده و کار بسیار خطرناکی است.

پاپی‌زاده اظهار کرد: متاسفانه باید حوادث این چنینی رخ دهد تا مسئولین بی‌اعتنا استان قدری به فکر آمده و تلنگر بخورند و باعث شود که مسئولیت پذیری آن‌ها بیشتر شود.

وی عنوان کرد: وقتی وضعیت راه روستایی که در فاصله یک کیلومتری شهر قرار دارد به این شکل بوده وای به حال روستاهایی که در فاصله ۱۸۰ کیلومتری قرار دارند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم دزفول از وزارت راه انتظار دارند که هر چه سریع‌تر تیمی تشکیل داده و نسبت به بازنگری توسعه راه‌های دسترسی به شهرستان اقدام جدی انجام دهد.

وی افزود: در جلسه رای اعتماد مجلس که فردا برگزار می‌شود با حضور نمایندگان استان در این خصوص اقدام جدی خواهیم کرد و از هیچ مسئول کم کار و مقصر نخواهیم گذشت.