امام جمعه شادگان: اهمیت جایگاه نماز جماعت در جامعه نهادینه شود

خورنا: به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، حجت‌الاسلام احمد ساری‌اصل عصر امروز در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شادگان اظهار داشت: فرهنگ اذان گفتن و اهمیت نماز جماعت و آثار برکات آنها در جامعه و به ویژه نسل جوان باید نهادینه شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شورای فرهنگ عمومی در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و دینی نقش بسزایی دارد، در همین راستا می‌توان اقدامات گسترده‌ای را در حوزه فرهنگ‌سازی هرچه بهتر در سطح شهرستان اجرا کرد.
امام جمعه شادگان افزود: شورای فرهنگ عمومی ضمن ترویج فرهنگ اسلامی می‌تواند نقش عمده‌ای را در حوزه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد.
وی ادامه داد: امروزه مساجد در رأس امور فرهنگی هستند و نقش بسزایی در راستای نظام مقدس اسلامی و حاکمیت دینی دارند.
ساری‌اصل تصریح کرد: در همین راستا باید از مساجد در راستای برگزاری نمازهای جماعت به‌ویژه نماز جماعت صبح بهره برد و در زمان اقامه نمازهای یومیه نباید مساجد بسته باشند.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه اقدامات مطلوبی در راستای احیای فریضه نماز جماعت صبح در سطح شهرستان با همکاری روحانیون و مساجد صورت گرفته است.
امام جمعه شادگان اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در جامعه و به ویژه ادارات بسیار اهمیت دارد و غفلت در این زمینه پذیرفتنی نیست.
وی اظهار داشت: باید در مناسبت‌های اسلامی کارهای فرهنگی انجام شود بنابراین آنچه که به شهر عظمت می‌بخشد فرهنگ عمومی است.
ساری‌اصل خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مناسب فرهنگی در استان مهیا است که با همدلی‌، همسویی و همکاری می‌توان بهتر از این فضا برای ارتقا سطح فرهنگ دینی بهره‌مند شد.
وی افزود: آسیب‌شناسی فرهنگی از مهم‌ترین کارهای شورای فرهنگی عمومی است که در نشست‌های این شورا تاکنون اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام شده است.
امام جمعه شادگان در پایان از ادارات، نهادها و ارگان‌های دولتی خواست وقت اقامه نماز در ادارات را رعایت کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *