برگزاری نماز جماعت صبح فرهنگ عمومی شود

خورنا: به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، آیت‌الله عباس طبرسی عصر امروز در پنجمین جلسه فرهنگ عمومی شادگان اظهار داشت: اقامه نماز صبح نشانه تقوا بوده و ریشه بسیاری از مشکلات بی‌نمازی است.
وی اقامه نماز را در همه عرصه‌های زندگی، کسب و کار، تحصیل و … تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: تمام مؤمنان و نمازگزاران باید در راستای احیای نماز جماعت صبح تلاش کنند.
مسئول ستاد مردمی احیای نماز جماعت صبح استان خوزستان با انتقاد از کم جمعیتی نمازگزاران در فریضه نماز صبح افزود: پیشتاز جامعه جهانی هستیم و اگر مساجدمان بسته باشد هیچ تناسبی با جامعه مورد دلخواه نداریم.
وی ادامه داد: در حال حاضر در راستای فعال سازی مساجد جهت برگزاری نماز جماعت صبح در مرکز استان اقدامات مطلوبی انجام شده است.
آیت‌الله طبرسی تصریح کرد: در همین راستا برگزاری نماز جماعت صبح و اقدامات انجام شده در مرکز استان به سایر شهرستان‌ها تعمیم داده می‌شود.
وی در ادامه اقامه نماز صبح و برپا نمودن این فریضه به جماعات در مساجد را از مهم‌ترین کارهای ائمه جماعت برشمرد و گفت: همانا که نماز انسان‌ساز است و رشد و کمال انسانی در وقت خواندن نماز صبح است.
مسئول ستاد مردمی احیای نماز جماعت صبح استان خوزستان در ادامه با تأکید بر فراهم کردن حضور حداکثری جوانان و نوجوانان در نمازهای جماعت اضافه کرد: مسؤولان دینی و فرهنگی وظیفه دارند شرایط را برای حضور همگان در نمازهای جماعت را فراهم کنند.
وی اظهار داشت: در سطح شهرستان شادگان مساجدی برای پرداختن به این فریضه ارزشمند الهی در نظر گرفته شده که امیدواریم روزبه‌روز شاهد افزایش تعداد این مساجد باشیم.
آیت‌الله طبرسی در پایان ضمن تشکر از فرماندار و امام جمعه شادگان از تمام مسئولان خواست در راستای همکاری با روحانیون و حوزه‌های علمیه تلاش کنند.