نماینده اهواز و باوی در مجلس: کابینه پیشنهادی روحانی، معتدل است

خورنا: نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: کابینه پیشنهادی روحانی از افرادی معتدل و از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب تشکیل شده است.

سید شریف حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: رئیس جمهور منتخب کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرده است.

وی افزود: طبق قانون مجلس یک هفته فرصت دارد تا پس از دیدارهای تخصصی با این افراد به یک جمع‌بندی کلی برسد و نظر خود را در رابطه با این گزینه‌های پیشنهادی اعلام کند.

نماینده مردم اهواز و با وی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس وظیفه خود را در رابطه با گزینش دولت پیشنهادی روحانی انجام می‌دهد تصریح کرد: برخورداری از تخصص، تجربه، توانایی و پاکدستی افردی که برای وزارتخانه‌ها انتخاب می‌شوند و قرار است به دنبال تحقق وعده‌های دولت یازدهم باشند برای نمایندگان مجلس مهم است.

وی با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی بعد از مراسم تحلیف در مجلس آغاز شده است گفت: هشت نفر از وزرای پیشنهادی روز گذشته با اعضای فراکسیون اصولگرایان نشستی برگزار کردند و به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و امروز نیز این نشست با ۱۰ نفر دیگر از اعضای کابینه پیشنهادی انجام می‌شود.

* جمع‌بندی نهایی در هفته آینده انجام می‌شود

حسینی با بیان اینکه جمع‌بندی نهایی در هفته آینده انجام می‌شود، عنوان کرد: هفته آینده رئیس جمهور منتخب به همراه وزرا برای دفاع به صحن مجلس می‌آید و سپس نمایندگان موافق و مخالف نظرات خود را بیان می‌کنند و بعد از آن رای گیری انجام می‌شود.

وی نگاه اجمالی خود را از کابینه پیشنهادی اینگونه بیان کرد: کابینه پیشنهادی روحانی، از افرادی معتدل و از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب و افراد باتجربه استفاده شده است که امیدوار هستیم شعار اعتدال دولت یازدهم را تحقق بخشند.

نماینده مردم اهواز و با وی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این کابینه به صورت کلی قابل قبول است عنوان کرد: البته در مورد تعداد کمی از این اعضا به اقناع نرسیده‌ایم که این افراد باید بیشتر از خود بگویند تا بتوان در رابطه با آن‌ها تصمیم گیری شود.