نماینده مردم دزفول در مجلس: بخش کشاورزی از بی‌برنامگی رنج می‌برد

خورنا: نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کشاورزی در سال‌های گذشته از بی‌برنامگی و مدیریت ضعیف رنج برده است و باید روند اشتباه گذشته را اصلاح کرد.

عباس پاپی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: کشاورزی در شرایط کنونی دچار بحران‌های زیادی است که این بحران‌ها باعث شده است تا این بخش روز به روز ضعیف‌تر شود و کشاورزان که اصلی‌ترین عامل تولیدکننده در این بخش هستند روز به روز ضعیف‌تر و ناتوان‌تر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه باید بحران‌های موجود در بخش کشاورزی را کنترل کرد، گفت: باید در بخش کشاورزی بتوانیم با بحران‌های موجود به درستی مواجه شویم و برای رفع مشکلات در این حوزه بسیار تاثیرگذار با برنامه‌ریزی کارشناسی دست به اقدامات بزنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی در وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های گذشته بسیار سطحی انجام شده است، افزود: در بخش کشاورزی برنامه‌ریزی‌ها بسیار سطحی و بر اساس آمارهای غیرواقعی انجام شده است و باید در دولت جدید کوشید تا این روند اصلاح شود.

پاپی‌زاده با اشاره به اینکه خوزستان مهد کشاورزی است، خاطر نشان کرد: استان خوزستان مهد کشاورزی است و به این دلیل باید کوشید تا این صنعت در استان رونق بیشتری داشته باشد و شاهد دست و پنجه نرم کردن با مشکلات متعدد از سوی کشاورزان نباشیم.

وی با اشاره به اینکه خوزستان می‌توان در جایگاهی بهتر از این باشد، افزود: خوزستان با توجه به منابعی که در اختیار دارد می‌تواند در جایگاه بهتری نسبت به شرایط کنونی قرار گیرد و به این دلیل باید به خوزستان توجه ویژه‌ای شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: به بسیاری از آمارهای موجود در بخش کشاورزی تشکیک وارد است و باید این آمارها همگی راست‌آزمایی شود.

پاپی‌زاده با اشاره به اینکه کشاورزان خوزستانی نیازمند توجه هستند، گفت: هر ساله با مشکلاتی در بخش کشاورزی خوزستان مواجه هستیم، یک سال پیاز خوزستان بیش از مصرف است و فاسد می‌شود و سال بعد گوجه فرنگی در بازار استان کمیاب می‌شود و این مشکلات نشان از عدم مدیریت در بخش کشاورزی است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: استان خوزستان در بخش زیرساخت‌های کشاورزی دچار مشکل است و باید برای رفع این مشکلات اقدامات جدی انجام شود تا به نحوی شرایط برای توسعه این بخش فراهم شود.