تامین آب شرب پایدار رامهرمز با تجهیز ۲ حلقه چاه

خورنا: مدیر اداره آبفای رامهرمز از وارد مدار شدن دو حلقه چاه به ظرفیت ۸ هزار ۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز در این شهر خبر داد.

به گزارش خورنا از رامهرمز، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، علی درویشی اظهار کرد: با توجه به مهاجرپذیر بودن رامهرمز و افزایش جمعیت این شهر تعداد دو حلقه چاه هر کدام به ظرفیت ۴ هزار و ۳۰۰ مترمکعب پس از احیا و تجهیز وارد چرخه تولید آب این شهر شد.

وی هدف از تجهیز این دو حلقه چاه را پاسخگویی به نیاز آبی جمعیت رو به رشد رامهرمز و تامین آب مورد نیاز روستاهای اطراف این شهر عنوان و خاطر نشان کرد: تامین آب تاسیسات کوی آخوند که مرکز اصلی پمپاژ آب شهر رامهرمز محسوب می‌شود، تامین آب واحدهای مسکن مهر و شهرک صنعتی و همچنین تامین آب منطقه کیمه با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار خانوار از دیگر اهداف این پروژه به شمار می‌آید.

مدیر اداره آبفای رامهرمز با اشاره به اینکه برای وارد مدار شدن این چاه‌ها یک کیلومتر خط انتقال ۳۱۵ م.م اصلاح شده است عنوان کرد: با افزوده شدن ظرفیت این دو حلقه چاه میزان تولید آب شهر رامهرمز به ۳۴ هزار مترمکعب در شبانه روز ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با وجود ۲۶ هزار و ۸۰۰ مترمکعب مخازن ذخیره آب موجود تاکنون خللی در تامین آب شرب مورد نیاز مشترکان رامهرمزی ایجاد نشده و حتی آبرسانی به روستاهای حاشیه این شهر نیز به صورت ۲۴ ساعته صورت می‌گیرد.

گفتنی است در شهر رامهرمز بیش از ۲۲ هزار مشترک از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.