ضرورت اختصاص بیمه به کشاورزان رامهرمز

خورنا: کارگزار بیمه کشاورزان و روستائیان رامهرمز خواستار پوشش بیمه‌ای برای کشاورزان حومه این شهر شد.

احمد پیروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامهرمز اظهار کرد: در سال ۹۱ مجلس مصوبه‌ای تصویب کرد تا افرادی که شغلشان کشاورزی است و سند کشاورزی دارند ولی سکونتشان در شهر است، می‌توانند با ارائه سند کشاورزی و یا تائیدیه مدیریت کشاورزی شهرستان نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه رامهرمز نیز شهری کشاورزی است و اغلب کشاورزان بخش مرکزی در شهر سکونت دارند در حال حاضر با این مشکل مواجه شده‌اند.

کارگزار بیمه کشاورزان و روستائیان رامهرمز تصریح کرد: برای تحت پوشش قرار دادن بیمه‌ این گونه کشاورزان نیاز به همان مصوبه مجلس داریم که به صورت بخشنامه به مراکز بیمه‌ای روستایی و عشایری ابلاغ شود تا بتوانیم با استفاده از آن قانون، آنها را بیمه کنیم.

وی ادامه داد: در صورت ابلاغ قانون، این بیمه شامل، بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت می‌شود.

پیروزی همچنین عنوان کرد: اجرای بیمه خدمات اجتماعی روستائیان و کشاورزان از بهمن سال ۸۴ آغاز شده است و در شهرستان رامهرمز تاکنون ۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار گرفته‌اند که همه ساله نسبت به تمدید آن اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت فوت، خانوارهای تحت پوشش این گونه بیمه شده‌ها ماهیانه حقوق دریافت خواهند کرد و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

کارگزار بیمه کشاورزان و روستائیان رامهرمز در پایان خواستار ابلاغ هر چه سریع‌تر مصوبه مجلس برای تحت پوشش قرار دادن کشاورزانی شد که در بخش مرکزی اقدام به کشت و زرع می‌کنند ولی در شهر سکونت دارند  و در حال حاضر فاقد پوشش بیمه هستند.