کاهش دمای هوای خوزستان تا مرز ۸ درجه سانتیگراد

خورنا: نادر شفی‌خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز ضمن هشدار درباره کاهش شدید دمای هوای استان از روزهای آینده اظهار داشت: بررسی نقشه های پیش یابی سطح زمین نشان می‌دهند که بدلیل حاکمیت جریانات سیستم پرفشار شمال غربی از اواخر روز چهارشنبه به بعد با افت شدید و محسوس دما در استان مواجه خواهیم شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه این جریانات در استان پایدار خواهد بود، بیان کرد: این وضعیت حداقل تا آغازین روز های هفته آینده نیز به طول خواهد انجامید و میزان افت دما حدودا ۸ درجه سانتیگراد برآورد می‌شود .
سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان با اشاره به نحوه چنین اتفاق جوی در استان افزود: زبانه کم فشار جنوبی همچنان به شکل تضعیف شده بر روی استان قرار گرفته و تا روز های آینده نیز با شدت و ضعف در منطقه حضور خواهد داشت اما از اواخر هفته با حاکمیت جریانات سیستم پرفشار شمال غربی انتظار ریزش هوای سرد عرض‌های شمالی و افت دما از تاریخ ذکر شده وجود دارد.
بر این اساس شفی‌خدایی با اشاره به وضعیت هوای استان در ساعات آینده گفت: آسمان استان صاف گاهی همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات توام با وزش باد پیش‌بینی می‌شود
وی درباره وضعیت هوای استان و پیش بینی هوای خوزستان خاطرنشان کرد: وضعیت هوا در استان صاف همراه با غبار محلی یا مه رقیق خواهد بود.
شفی‌خدایی با اشاره به نقشه‌های فشاری تهیه شده در استان در باره شرایط باد در استان تاکید کرد: جهت باد، جنوب غربی تا شمال غربی، سرعت باد ۱۰ تا۳۰ کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد ۳۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
این مقام مسئول درباره شرایط دمایی در استان بیان کرد: در شبانه روز گذشته آبادان و ماهشهر با ۳۹.۶ و ایذه با ۱۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.
وی با اشاره به شرایط پیش‌بینی شده دمای هوای شهرستان اهواز در ۲۴ ساعت آینده تاکید کرد: حداکثر دمای اهواز به ۴۰ و حداقل به ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *